Gå til innhold

må jeg spise veldig lite for å bli tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor små mengder? ikke kveldsmat?orker ikke veie 90 mer:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise ganske mye bare du spiser sunt. Kontakt Grete Roede feks og få tips til kosthold.

Skrevet

kutt ut poteter,pasta,mjøl og slike ting.

Og spis mindre enn du forbrenne.

Skrevet

Du må ikke spise veldig lite. Det du kan kan risikere er at kroppen innstiller seg på sparebluss og du vil ikke gå ned i vekt.

Du bør spise litt mindre, men ofte. 5 ganger om dagen bør du innta mat i moderate mengder og spis frukt i tillegg.

Samt mosjonere / trimme.

Sjekk Grete Roede, som hun over nevner, der kan du plukke opp mange gode og sunne tips og triks.

Lykke til!

Skrevet

ja, da må du spise veldig lite. Helst ikke'no!

Skrevet

Innholdet dvs hvilken mat du spiser er enda viktigere enn mengden!

Og trim er helt nødvendig for å øke/holde vedlike muskelmassen som er selve forbrenningsmotoren i kroppen.

Spiser du for lite går kroppen raskt på sparebluss og brenner enda mindre kcal enn ellers.

Jeg vil råde deg til å søke litt kunnskap (bøke, internett eller kurs) om kosthold før du setter i gang.

Lykke til!

Skrevet

Nei :) Skal spise mer! Og riktig. Gå inn på Greteroede.no, og bruk hennes tips og oppskrifter. Jeg begynte med dette 18 januar i år, og da veide jeg 108.7 kg.. Og jeg veide meg igjen igår, og da veide jeg 97.. :)

Vet ikke om det er til noe hjelp, men kan gi deg ett døme på hvordan jeg spiser på dagen..

Når jeg står opp : 2 skiver (urtefletter på Grete Roedes side ), eller 2 solruta knekkebrød med magert pålegg, og Yoplai yoghurt, ett glass vann, og ett glass melk.

3 timer etter det igjen: Enten en frukt, eller en nutrilett sjokobar.

3 timer etter det igjen: Middag fra Grete Roedes oppskrifter på nettet.

3 timer etter det igjen: Frukt eller nutrilett sjokobar.

3 timer etter det igjen: Samme som frokost.

Dette har jeg fulgt i 6 uker nå, samtidig gått en liten halvtimes tur hver dag. Og det er 15 min bort fra hjemmet, og tilbake :)

Jo mindre man spiser, jo mer "tviholder" kroppen på fettet, for da får den for lite mat og går på sparebluss.. Å leve etter Grete Roedes oppskrifter er dyrere enn vanlig mat, men er jammen verdt det og! Lykke så masse til :)

Skrevet

Jeg spiser som en hest, og er tynn.

Hva du må aner jeg ikke.

Skrevet

Du må spise 4-5 måltider hver dag, alltid begynne med frokost og ha størsteparten av kalorier på dagen. Spise sunt og minst mulig sukker og fett, drikke vann og kutte ut saft/juice/brus, selv om det er med kunstig søtningsstoff.

Være i fysisk aktivitet hver dag, er du helt utrent vil du raskt merke effekt.

Vær tålmodig, vektreduksjon tar lang tid og skal ta lang tid.

Drikk grønn te, det hjelper på forbrenningen.

Reduser på matmengden langsomt slik at du ikke får stort matsug.

Allier deg med en treningsvenn som også vil bli sunnere, evt gå ned i vekt.

Kan være lurt å gå ned i vekt i samråd med legen for å ha kontroll med blodtrykk osv. Det kan dessuten virke forpliktende og motiverende.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk 21:14!

betydde mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...