Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 men det er grusomt vanskelig!! Jeg gjorde meg ferdig med min egen pakke(mokka) og bestemte meg for at det var slutt. men så snuser mannen også,og da tok jeg en av han..... tenkte det var bedre å ta et par om dagen og ha de kortere under leppa.. for jeg orket ikke ha de sterke general i munn lenge.. men nå begynner jeg å bli vant til det..... -tok ikke mange dagene det... jeg vet jo at det handler om viljestyrke,og det er snakk om en kort periode man blir sur/stresset ol,men sliter skikkelig med å la vær å putte inn.... noen som har noen hjelpende råd?
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Det er sikkert som å slutte å røyke det:) Jeg sluttet maaaange ganger før jeg var motivert nok til at det holdt seg. Jeg skrev opp alle grunnene til at jeg ikek ville røyke og tok opp den lappen hver gang jeg var på vei til å kjøpe meg en pakke:) jeg hekla mye den første tiden etterpå, bare for å ha noe i hendene, blir kanskje ikke det samme når du snuser men det er lurt å ha noe å drive med så du kan distrahere tankene dine likevel:) ellers er det bare å huske på at suget går over, om en stund er det ikke en del av livet ditt i det hele tatt. Yey! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg røyket før og synes det var mye lettere å slutte med det... Sikkert fordi det kan man ikke gjøre hele tiden uten at folk merker det... Før gikk jeg med snus store deler av dagen på jobb,og ingen der vet enda at jeg snuser..... Har til og med prøvd å gå med sukkertøy under leppa istedet,men det er jo bare hardt og kantete... kanskje en liten tyggis eller noe er bedre........? får prøve det. Hjelper ikke å ha noe å holde på med heller,for det erstatter jo ikke det under leppa.. Hi
PAVEEL Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Kjøp deg nikotinfri snus:) Hilsen en annen Supersnuser;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Hvor får man tak i det?-Hva heter den? Og hva i snusen er skadelig for barnet egentlig? Er det bare nikotinen? Hi
PAVEEL Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Er forskjellige typer, vet ikke navn. Google;) Lykke til iallefall:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Jeg brkte også snus da jeg oppdaget at jeg var gravid. Prøvde å kutte helt ut, men det var ikke lett. Reduserte nesten til 0. Tok en til to om dagen. Så leste jeg en artikkel i Aftenposten der det sto at kvinner som forsatte å røyke under svangerskapet, de trengte psykologisk hjelp til å slutte (hvis de ikke klarte det selv). Da tenkte jeg at så syk er ikke jeg. Gravde ned snusboksen ute, hadde en kort "minnestund" og det var det. Ferdig. Så en må ta valget, og se for seg konsekvensene hvis en får lyst til å begynne igjen. Det er de første dagene som er verst. Gjør noe annet, finn deg et strikketøy, ha oppkuttede grønnsaker liggende. Ta en dag av gangen, si til deg selv at i dag snuser ikke jeg. ikke gi løfter, bare ta en dag av gangen. Etterhvert når tiden går vil det bli lettere. Snus bør heller ikke være tilgjengelig for deg i huset. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå