Gå til innhold

"Når du er gravid så GLØDER du"...


Sillia

Anbefalte innlegg

Med utallige sitater fra diverse blad og nettsider om den spesiellt "gravid- gløden" i bakhodet kikker jeg ekstra nøye inn i speilet i dag. Men noen glød kan jeg ikke finne. Tvert imot. Jeg ser sliten og trøtt ut, ansiktshuden er både fet og tørr men har ingen som helst glød. Hvis ikke "gusten" regnes som en egen form for glød? Neppe...

 

Jeg sminker meg, bruker den dyreste og beste sminken jeg finner, fikser opp håret og tar på meg en fin topp. Nedtrykt må jeg likevel konstantere at jeg ser fæl ut.

 

Jeg vil føle meg fjong og fin! Jeg vil føle meg vel! Jeg vil gløde jeg også!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahahah jeg føler meg likedann.. hahah sliten og gusten... men av erfaring blir det bedre.. ;) hehe håper jeg hvertfall.. det gjorde det i mitt forrige svangerskap hvertfall... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg feit å dvasken,håret er uregjerlig..huden er blek,men bedre enn til vanlig... jeg har også lyst å gløde å føle meg vel...men den gang ei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også følt meg blek og "ufiks". Har ikke for vane å sminke meg heller. Men her en dag fikk jeg høre fra en venninne at hun alltid hadde hørt dette at gravide har en egen glød, og ikke har sett det før. Men med meg har hun sett det kjempetydelig! Det var jo morsomt å høre, særlig siden jeg også har følt meg som dere.. Så kanskje dere gløder likevel, selvom dere ikke ser det selv der hjemme i speilet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg faktisk ikke igjen i det dere skriver. Håret er vakkert og glansfult, og huden er tipptopp! Ser jo selv at jeg gløder:) Nå skal det jo tilføyes at jeg ikke har vært dårlig ett sekund, og har vært frisk og rask hele svangerskapet hittil. Men dog, ting kan fort snu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Gløden uteblir her også gitt... Sist gang følte jeg meg super-fresh, men denne gangen her er det noe helt anna. Jeg møtte en tidligere skole-kamerat på butikken forrige helg, har ikke sett han på 6 år. Han lurte på hvordan det stod til med meg og da sa jeg at jeg venter vårt 2.barn og at formen har vært dårlig og at jeg føler meg likedan. Da sier han lettet "åh takk for at du sier det sjøl for du ser ganske så stusslig ut"....Så det er nok ikke bare innbilning her nei c";) Min kjære bestemor sier at siden gløden uteblir så venter man ei jente, for jenter stjeler visst skjønnheten fra sin mor...eh! så da bare gjenstår det å se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, der kom altså forklaringen... Venter nemlig jente! Følte meg ganske stusselig forrige gang også, men da kommenterte faktisk en del at jeg så bra ut... Ikke det at jeg skjønte hva som så bra ut på meg da heller. Men har vel ikke hatt noen som kommenterte det denne gangen i alle fal! =O/ He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang kom gløden etterhvert hos meg. Når formen var bedre og jeg ikke lenger så ut som jeg hadde spist for mye og trent for lite, men at det faktisk gikk an å se at jeg var gravid. Venter ennå på den gløden, men har trua på at den kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som et dass for tiden jeg å.. Mistet 2 1/2 liter blod under ks for 8 mnd siden, å venter nå tvillinger i august. Har en kvalme som bare så vidt er til å leve med, er trøtt som bare det, er bleik som et lik å kroppen verker.

Har samtidig en sønn som reser rundt over ALT for tiden som jeg må løpe etter. Å som i dette øyeblikk har revet utover en HEL pose med puffet ris utover gulvet som han fant i skuffen, å har nå rotet det rundt over alt!! Flott...

 

Om noen har litt til over av denne "gløden" så send over litt til meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glød meg oppi r** tenker jeg når jeg ser meg i speilet :D Går med mye blush til kinnene for at jeg ikke skal se halvdød ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glød i bøtter og spann i forrige svangerskap. Fikk tykt, glatt hår og huden var plettfri. Og jeg fikk jente:)

Aner ikke hva det blir nå, men i hvert fall ingen glød. Føler meg grå og sliten. Huden er stygg og håret brekker fordi det er så tørt..

Så tråden om "en dag vi alle fortjener" og tror jeg skal ta meg en sånn dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...fikk følgende kommentar da jeg fortalte noen i klassen om graviditeten "Oj...du må være en del kvalm du. Du har vært så blek i det siste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe min er også uteblitt, forrige svangerskap så følte jeg meg så fresh og flott, alle kommenterte at jeg så bra ut osv.....var dog kvalm i 9 mnd men likevel...

 

denne gangen:

hår: fælt

hud: enda fælere, grå, kvisete, you name it...

kropp: elendig..

 

med tanke på forandringene mine så tipper jeg jente inni magen, men det vil ul den 5.mars fortelle oss... *wræl* savner å føle meg som en flott gravid jente, ikke dette droget av en kjerring=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi ikke bør dømme oss for hardt heller. Jeg mener; hvem ser egentlig feiende flott ut i slutten av februar? Før påskesola har varmet kinnene og fornemmelsen av vår har truffet trøtte vinterkropper?

 

Hvem vet, vi ser muligens bedre ut nå enn vi gjorde på samme tid i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bør vurdere å ta litt solarium for å få litt mer glød.Her er det askegrått og et hår som virkelig har sagt takk for seg.

Jeg følte meg så flott med nr 2, det ble en gutt og det var et flott svangerskap. Med nr 1 var jeg forferdelig, hjelpe meg det var savngerskap fra h.........., det ble en jente.

 

Og nå, jeg føler meg ikke noe flott i det hele tatt, kviser!!!!!!! jeg som aldri har kviser:( Men det skal sies at formen er bra hvis en ser bort fra konstant kvalme og endel spying.

jeg blir overasket hvis jeg venter en gutt denne gangen.

 

Jeg også sier det som bestemoren til en over her, må være en jente for de suger til seg skjønnheten til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har falmet heelt, eneste gløden jeg har hatt i det siste var når jeg slet meg ut på skitur idag og kinnene kokte...

Håper det kommer senere i svangerskapet, men til da så skal jeg gjøre hva jeg kan for å se litt friskere ut! Har idag bestilt meg selvbruningskrem, ansiktskrem og jojobaolje til å pleie hår og tørr hud med, alt økologisk, og satser på å se smashing sånn ca. rundt neste helg ;)

I tillegg så har jeg en tur til Gran Canaria på planen om tre uker, så svangerskapsglød eller ikke, jeg skal ihvertfall skaffe meg glød! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt innlegg:) fikk faktisk høre på jenteturen at jeg gløder, og hørt det av et par fler også, dog ikke mange;) dog, føler meg fortsatt vinterblek, men har vøært frisk og rask hele veien, føler hår ,hud og negler gjør seg godt nå og føler meg faktisk vel som bærende kvinne;)er man mye dårlig og slikt er det klart man ikke gløder akkurat, du gløder jo sånn du føler deg innvendig tror jeg, og føler man seg dårlig er det vanskelig med det>;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...