Gjest eelis+kian Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 I går skulle jeg begynne å gi grøt til gutten min. Men han nekter å gape opp når jeg kommer med skjeen, og når jeg endelig får lurt i han en halv teskje, brekker han seg og spytter det ut igjen. Altså blir det ikke mye grøtspising... Har dere noen gode tips, eller går det seg til av seg selv?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Dette er helt normalt, og vil nok mest sannsynlig gå seg til etterhvert=) Du må huske på at dette med å få fast føde, og i tillegg servert på en skje, er et helt nytt konsept for dem, så ikke noe rart om det tar litt tid å venne seg til det. At de brekker seg og lager grimaser/ lukker munnen trenger ikke nødvendigvis bety at de ikke LIKER grøten, bare at det er litt uvant og nytt. Her var det ihvertfall mange rare fjes og skjeene måtte lures inn i starten, men etter en stund gikk det seg til og grøt ble stadig mer populært- så gi det litt tid så ordner det seg sikkert for dere også etterhvert:)
m-mamma Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Blandet den litt tynnere i starten jeg, det gikk bedre. Ellers hører jeg at noen gir velling også.
septbaby09 Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Hei. har opplevd det samme her hehe. Men som de sier over, de trenger tid til å venne seg til dette med fast føde, og ikke minst skje. Har hatt store problemer med å få inn grøten, men etter tips her idag laga jeg den veldig tynn, å da plutselig smatta og gliste han bredt hehe... Lykke til, det går seg nok til. Brukt 2 uker her nå hehe
heletove Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Blande grøten tynt ja, akkurat som de andre sier. Et tips for og "lære" de og gape er og legge skjea på underleppa, det fungerte med frøkna vår i alle fall.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Har du prøvd grønnsaksmos? F eks gulrot og potet med litt olje i, blandet med mm eller mme? Det er søtt og godt, og mettende. Første gangen mi spiste en hel porsjon mat var nettopp den retten. Kokte opp grønnsakene og moste med gaffel. Nå har jeg kjøpt stavmikser,og da liker hun maten enda bedre. Har gott grønnsaker og frukt siden hun var 3 mnd, nå er hun 5 og en halv og tenkte at vi skulle prøve litt grøt nå for å se. Lager grøten selv også.
Gjest eelis+kian Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Takk for svarene :-) Jeg skal prøve det dere foreslår, så får vi se hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå