Gå til innhold

"Må" man ha nattmat i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å feire bryllupet på et hotell.

Da tenkte vi å ha de nærmeste på middag og så kommer resten til kaffe.

Hvis vi skal ha nattmat til alle sammen kommer dette på 13.000kr, jeg synes det lir litt mye...

Så hva er erfaringene deres? "Må" man ha nattmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Det var dyrt. Vi betalte 2500 for nattmaten (catering). Nattmat er nesten et must hvis dere vil at festen skal vare litt? Vanlig er det i allefall...

Men mye potetgull etc. kan jo også gjøre susen?

Skrevet

Det kommer an på når siste måltid/kaffi. Skal festen vare litt må en nesten servere noe.

Skrevet

organiser dere med noen av de som skal i brullupet.

I brullupet til kusina mi hadde en lanbo laga 30L lapskaus som hun leverte i ellevetia. De som serverte den kvelden varma den, og det var kjempegodt =)

Huske at nattmat også hindrer folk å bli for full.. aldri gøy med den fulle "onkelen" som plager allt og alle

Skrevet

JA! Er aldri så sulten som rundt midnatt i bryllup:-)

Skrevet

Bør ha nattmat, man blir ofte sulten utover kvelden i bryllup og det "bør" være noe å gnage på etterhvert.

Typisk nattmat: spekemat, suppe og flatbrød etc. Trenger ikke være fancy i det hele tatt, men bør være salt...

Skrevet

Vi tok pølse i brød vi. Slo skikkelig bra an:) Enkelt, billig og greit. Som regel er man godt på'n rundt midnatt så trenger ikke noe fancy. Med masse tilbehør da til pølsene da.

Skrevet

Har vært i flere brylluper, hvor der var pølser til nattmatt. Stort hit!!!

Skrevet

Nå har jeg ikke vært i veldig mange bryllup, men jeg har aldri vært med på at det har blitt servert nattmat i noen av dem. Middagen har begynt i 5-6-tiden på ettermiddagen og vart i noen timer, så har det vært "pause" fra spisingen en stund før det har blitt servert kaker og ettersom de fleste steder må stenge alkoholserveringen kl2, så er det begrenset hva man rekker av mat etter kakene + at alle har vært så mette etter middag og kaker. Jeg syns det holder med litt salt snacks til drikkeserveringen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Det var det jeg regnet med. I og med at vi vurderer å feire på et hotel så kan man ikke ta med medbrakt. Jeg har forhørt meg på hva det vil koste med sodd/buljong med brød til, og det kommer på 135kr pr pers.

Jeg synes jo at det blir dyrt, men nattmat må vel til da:)

Vi har ikke åpen bar, kun drikke til maten, så vi sparer jo inn litt på det da...

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

vi hadde ikke nattmat...

Skrevet

Vi hadde ikke nattmat! Har vært i mange bryllup, men aldri fått eller følt behover for det!! holder med en del chips :-))

Skrevet

HI her

Så ikke innlegget ditt før nå. Det var jo litt oppløftende å få et annet svar, det svaret jeg egentlig ville ha, hihi ;)

Vi skal ha middag ca kl 17, og kaffegjestene kommer vel rundt 20. da blir det kake etter en stund. Festen må vel avsluttes innen kl 03.00(??) Det kan jo bli en lang dag. Men samtidig så er vi midt i byen, så om noen vil ha seg mat etter at lokalet stenger så er det nok av plasser å få tak i det.

Jeg er litt usikker på hvordan det er med snacks, håper vi kan ta det med selv. Vi får ta med egne kaker, så det er jo håp.

Skrevet

Det var oppløftende å høre fra flere med den erfaringen!

Kansje det er mulig å droppe det da :)

HI

Skrevet

Vi hadde ikke nattmat..

Vært i flere bryllup som heller ikke har hatt det..

Skrevet

Vi spiste middag kl 17 eller 18 mener jeg det var.. Og da spiste vi igjen kake kl 23.. Etter det begynte folk å dra hjem, og aldri hørt no om at de var sultne for å si det sånn..

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å ikke få nattmat. Syns det hører med.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

og i alle bryllupene jeg har vært i er det bare 1 vi fikk servert nattmat... og for den prisen tror jeg ikke jeg ville vurdert det en gang.... (men det er meg)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri opplevd å få nattmat. Har vel vært i en 10-12 bryllup. Mulig det er mer vanlig i enkelte områder enn andre?

Skrevet

Jeg har jobbet endel med bryllup og det som har vært mest suksess som nattmat er pizza. Enkelt og greit. Kan jo lages på forhånd!

Skrevet

Skal dere ha fest utover kvelden og natta, så er nattmat fint. Vi hadde bacalao, og det var veldig populært. Men hvor mange er deres nærmeste? Vi hadde stor fest med 120 gjester, og man blir jo sulten etter å ha festet noen timer. Man danser og drikker, så litt mat i magen er bra da.

Skrevet

Det spørs selvfølgelig og på hvordan dere legger opp løpet. Vi hadde middag kl. 16, kaffe og kaker med påfølgende fest kl. 20, og da var det jo ganske naturlig at vi serverte noe rundt midnatt. Vi dro i totida på natta, men de siste gjestene ble "husjet" hjem halv fire eller fire. :) Dette var på et samfunnshus.

Men 13.000 er vel for alt sammen om dere inkluderer nattmat? Det er ikke så mye for et bryllup. Selvfølgelig er det mye om man ikke har pengene.

Skrevet

13.000kr er kun for nattmaten!

(Og det er som sagt ikke noe fancy greier. Sodd/buljong med brød til. Kansje jeg skal forhøre meg om pølser m/brød, det blir kansje billigere.)

Da regner jeg med ca 100 gjester, kan bli flere og kan bli ferre. Men det koster 135kr pr pers.

De nærmeste er ca 30stk til middag. Og det kommer på ca 17.000kr.

Så det blir ca 30.000kr på mat, og ca 8.000-10.000kr til drikke under middagen.

Etter det må alle handle i baren. Har ikke penger til fri bar.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...