Gå til innhold

Når far ikke vil levere som avtalt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

far til min datter skal levere henne på søndag som avtalt men han vil levere på mandag isteden. Jeg vil ha datteren min på søndag og tilba meg hente henne på søndag også men han nekter. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først ville jeg vel tenkt på hvorfor du absolutt vil ha henne tilbake søndag, og hvorfor han vil ha henne til mandag.

Er det noe som er verdt å lage krangel over eller ikke.

Og hva sier samværsavtalen?

Om han har signert på at han skal levere søndag så kan du jo om det går til det kontakte politiet og be om hjelp for å få barnet hjem, men det er jo ganske drastisk så da ville jeg vel først tenkt meg godt om og hatt en veldig god grunn

Skrevet

Hva med å tenke at han kan ha henne til mandag? Det er jo hans datter også:) Vi hadde levering på søndag tildigere, men byttet til mandag. Bedre for alle parter, ikke minst for ungen som fikk roet helt ned hos pappa før ny uke...

Skrevet

Regner med at du har god grunn til å ønske barnet hjem på søndag. Du kan få politihjelp hvis nødvendig. En skriftlig avtale er inngått og den skal samværsforeldre følge eller få en dialog med mor/far om å endre avtalen. Ikke bare plutselig skulle gjøre som hun/han føler for uten å respektere hovedomsorgspersonen. Det resultater kun i unødvendige konflikter som igjen barna kommer til å merke.

Kan jo være at det beste for barnet er å komme hjem til mor for å komme "hjem til basen" før en ny uke begynner. Hva som må til for at et barn finner roen før en ny uke betyr ikke nødvendigvis at en ekstra overnatting er det som må til.

At de aller fleste fedre er oppegående omsorgsfulle personer betyr ikke at alle er det. Enkelte fedre kommer aldri til å se lengre en sin egen nese og kun sette sine ønsker først uansett om det faktiskt er det beste for barnet eller ei. JEG VIL = JEG FÅR prinsippet kan noen ganger vinne uten å offre en tanke på hva som er best for barnet.

Både mor og far må prøve å sette sine ønsker til side og fokusere på barnet. Dessverre så ser jeg ofte i min omgangskrets at "leke" far tror at alt barnet trenger er en "tivoli" helg for de skal ha det bra men glemmer oppdragelse, grensesetting og det at barnet må faktiskt lære en del ting i løpet av småbarns årene. Noe mor i større grad ofte tar hensyn til.

Så om far ikke vil levere barnet, så går du og henter det. En avtale er en avtale.

Skrevet

takker for sva:) grunnen til at jeg vil ha min datter hjem på søndag er at jeg har vært borte fra henne siden mandag og avtalen vi har med faren at han skal levere henne på søndag. Har tatt ferie denne uken var meningen at jeg og kjæresten vi skulle til syden og faren vil ikke at jeg skulle ha min datter.så derfor vil jeg ha henne hjem til søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...