Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Hvilken bilstol ville dere valgt? Fordeler og ulemper? Noen som har erfaringer? Håper mange kan svare.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Valgte Akta Graco duologic fordi vi hovedsaklig vil feste den med isofix, men også ha mulighet for å feste med setebelter. Men er fornøyd med stolen sånn ellers også da, selv om vi nettopp har kjøpt den og ikke har brukt den så veldig mye enda. Hvilestillingen er god, og gutten vår sov godt i den når vi var på langtur.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Takk for svar Jeg liker begge to, men ingen av dem kommer på topp i noen tester, og Duologic skal visst være veldig vanskelig å få montert riktig i følge en test jeg fant på nettet. Jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen andre? HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ville ikke kjøpt Britax MultiTech til et barn som nettopp har vokst ut av 0-9 kg stolen. MultiTech er en kjempeflott stol som sitter godt fast i bilen min selv med bare bilbelte. Duologic er praktisk og enkelt, men setet er litt smalt til at det skal holde helt opp til 18 kg og 4 år synes jeg. Begge setene kan brukes bakovervendt i topunktssele, men duologic er letere å montere bakovervendt. Duologic står ikke ustødig i bilen den heller, men likevel ikke LIKE stødig som MultiTech'en. Duologicen har dessuten disse 3 trinnene på basen som gjør at et barn på 9 kilo ikke må sitte rett i ryggen og flatt i stompen mens man kjører.
Neijasså... Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Hvor gammelt er barnet som skal ha stol? Duologic er ikke vanskelig å montere riktig, særlig ikke hvis du monterer med isofix. Det som er ment med "vanskelig å montere riktig" i den testen er at det er mulig å sette babydelen ned på basen uten at den låser seg fast, men da står den helt løst. Det er uansett en god vane å riste litt på babydelen når du har satt den fast, og du kjenner veldig lett da om den sitter fast eller ikke (pluss at det er en indikator på stolen som viser at stolen sitter rett). Duologic går bare til 18 kg, da, og for et langt og/eller tungt barn så vil du trenge ytterligere en bakovervendt stol før beltestolen. Kan brukes helt fra nyfødt, da. Multitech kan brukes fra 9-25 kg bakovervendt og skal dermed teoretisk kunne brukes til barnet er så gammelt at det kan over i beltestol. Men - det er elendig beinplass i dette setet, og min normallange toåring fikk ikke plass til bena i det. Det gikk rett og slett ikke an for henne å bøye bena uten at hoftebeltet gnagde og hun fikk vondt. I ryggen var det masse å gå på, da. Multitech har også et veldig kort støtteben (som de fleste av Britax sine stoler), slik at det tar veldig stor plass i mange biler. I biler med lange selefester lar det seg ikke installere. Begge setene er gode sikkerhetsmessig, da. Multitech ble slaktet i en test, men det testresultatet var forovervendt. Ingen kombistoler bør brukes forovervendt! De er godkjente den veien, men pga mange kompromisser i designet så er de fryktelig ustabile montert slik. Bakovervendt er alle kombistoler av kjente merker gode. Ville også ha vurdert Besafe Izi Kid/Combi, Akta Graco Cosmic Comfort S, Britax Two way elite/Hi-way. Ta med bil og barn til en forhandler og prøv hvilket sete som passer dere best. )
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 multi-tecen er knall. gå for den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå