Gå til innhold

Har noen erfaringer med stripping? (1 uke over termin i dag, blitt strippet... )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble strippet i dag på KK. merkelig, veldig forskjellig praksis... jordmoren min sier de nesten er sluttet med det fordi man lett får maserier uten noe mer. men både jm og legen på sykehuset mente at dette kunne få fart på ting. Legen mente at gunstige hormoner ble utløst av strippingen.

Har dere noen erfaring, jenter? Noen som har opplevd:

1. At fødselen startet etter stripping

2. At man bare fikk utmattende maserier og ikke noe mer

3. At strippingen ikke spilte noen rolle fra eller til.

He he... en litt uhøytidelig spørreundersøkelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble strippet to ganger sist graviditet, svar nr 3 begge gangene.... blødde bittelitt, det var det hele.

skal strippes i morgen også, så da får vi se hvordan jeg reagerer denne gangen....

Skrevet

Ja ble strippet. Vannavgang etter 4 timer og et knapt døgn senere hadde jeg født. Fikk utmattende maserier etter vannavgang....var utrolig slitsomt. Umulig å si om det hadde blitt annerledes uten stripping da men.

Skrevet

Ikke prøvd selv, men hos en venninne startet fødselen (rier) på morgenen dagen etter stripping.

Skrevet

Stripping: Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en fi nger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid.

(www.klikk.no)

Skrevet

er det da forskjell på stripping og tøying?

Skrevet

med forrige mann då ble jeg strippet på KK.men det førte bare til mase rier og slim proppen gikk da han( legen) gjorde det...men bare gikk i flere dager med vondter der nede og svie og irriternde kynnere...men ikke noe anna. skulle komme igjen noen dager senere,om ikke noe skjedde,,,da noen dager senere merket jeg om morgenen att kynnerne va mer regelmessige og oftere,,,vi hadd blitt lova att jeg skulle legges inn,va då vel 15 dager på overtid,fikk barnepass til de andre,gubben fikk fri jobb og baggen va pakka....

ble igjen undersøkt og tøyd,,jeg sa jeg følte jeg hadde mer rier da enn på morgenen,og joda hadde goe 5 cm ,men han tøyde bare mer og sa jeg fikk no bare dra hjem og la naturen gå sin gang...HALLO...JM som stod ved sia va skeptisk...fødselen va jo i gang,skulle no ikke sende meg hjem da vel....nei du,hadde legen sagt det så hadde legen sagt det,va skikkelig skuffa....og irritert der jeg stod på p-plassen og hadde mase rier med 5 min mellom....jaja va bare å dra hjem det....neste dag(låg hele natta med disse mase riene) kjente jeg mer intenst,men gjorde som vanlig og husarbeid og og og ....seinare bada jeg de andre små og da kjente jeg mer intenst,men pytt det der får no bare holde på,,,,så følte jeg omtrent ungen mellom beina...ba gubben RINGE LEGEVAKTA OG ETTER EN AMBULANSE NOOOO !!!!!! kom meg i gangen tok baggen,gikk oppi veien skrevende hørte ambulansen i veien,fikk lagt meg på båra og då gikk vannet...splesj....sjåføren ganske måpende og en sykepleier som var med...nei dette går fint sa jeg.de had ringt JM og ho skulle møte oss på veien,så dro vi med blå lys,,,kjente trykket,JM kom på og mente vi rakk inn...men nei jeg sa att no kom h*n...

og plopp der va han ambulansen måtte stoppe midt på brua og laga trafikk -kork..det tok 3 min fra jeg stod i gangen hjemme til han ble født....og no va sanart 16.dagen over.vel JM va temmelig sjokka over att de hadde på KK sendt meg hjem ...ting kunne jo gått riktig galt....så håper denne gang att jeg slipper gå så lenge over og slippe å bli strippa(va pyyyton...) eller bli sendt hjem....alt gikk jo veldig fint,men man vet jo aldri....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...