Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har nettopp søkt, og en venninne sier at den skulle øke? Husker det var snakk om dette i høst, men jeg var midt i ammetåke og fulgte ikke særlig med.. Ett spm til, får jeg kontantstøtte fra mnd etter barnet er ett år eller mnd etter perm er slutt? Hilsen helt uvitende og hjelpesløs førstegangsmor
kei80 Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 ikke fast bestemt noe endringer ennå med kontantstøtten.Du får månden etter barnet fyller et år
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Tror ikke den har økt.. lite såfall. Den er på 3300 (?) du får fra barnet fyller 1 år
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 3303 for å være nøyaktig. Det var diskusjon om at den skulle øke, men at man bare fikk til fyllte to, dette for at de vil ha fler i bhg (da bla minioritetsbarn), men de fikk ikke forslaget gjennom.(politikere) Man får kontanstøtte fra mnd etter fyllte ett, til og med mnd før fynnte tre. Man søker bare en gang, så man slipper å måtte huske å søke på nytt =)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 står i vedtaket mitt at man får utbetalt månden etter barnet fyller et år..
Ranveig R Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Kontantstøtta er framleis på 3303 kr. Ein får kontantstøtte frå mnd etter barnet fyller 1, til mnd før barnet fyller 3 om eg hugsar dette rett. Kontantstøtta faller vekk (eller blir redusert) om barnet begynner (redusert) i bhg med statleg tilskudd i perioden mellom 1 og 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå