Gå til innhold

Hvor lenge gikk du moden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag og ble sjekket. Jeg er moden, med plass til en finger.

Jeg vet at det fremdeles kan ta litt tid før fødsel starter, men håper ikke det tar altfor lang tid!! Er forresten førstegangsfødende.

Hvor lenge gikk dere modne og med åpning før fødsel? Gjerne når dere var førstegangs?

Er 39+5 i dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om 1. gangs vet jeg ikke, men denne gangen var jeg moden i uke 34..

12 dager før jeg fødte hadde jeg åpning på en ca 2cm..

men jeg tror dette er veldig individuelt hvor lenge man går moden... du kan jo ha vært moden lenge for alt du vet også...:)

du har jo ikke mange dager til termin nå, så det kan jo skje når som helst:)

lykke til:)

(ps: tror mandag er din dag..;) )

Skrevet

Jeg er moden, har 2 gode cm åpning (dvs 2 fingre) og jeg går fremdeles :( Er 2 gangs men det er 11 år siden sist så jeg regnes vist som 1 gangs igjen :) Alt skal vist være tilbake til sånn det var før jeg ble gravid første gang.

Skrevet

Hvordan vet dere at dere er "modne"?

Skrevet

Jordmor kjenner på livmortappen. Er den bløt og begynner å bli flat så er den moden. Hun ser også om hun får en finger eller to inn eller om den er lukket.

Er du ikke moden er livmortappen ikke myk!

Min jordmor ville først i dag sjekke modningen pga jeg er nær termin. Men jeg vet at andre blir sjekket mye før.

Skrevet

Min JM sjekket meg i uke 38+4 (er 39+4 i dag) kun for jeg bærer en stor unge og det ikke var noe farlig om hun kom litt tidlig. Men noen vil ikke skjekke før man har gått over termin.

Skrevet

Hmmm...angrer litt på at jeg ikke går til jordmor denne gangen jeg nå ;)

Har kun forholdt meg til fastlegen denne gangen, synes det ble så mye styr å skulle ha begge deler liksom.

Men legen har ikke sjekka noenting han...hrmfff..ikke tror jeg han ville gjort det om jeg hadde spurt heller, men har jo ikke termin før 9 mars heller da. (eller egen termin på tirsdag da)

Kjenner dere selv noe til at dere er modne da?

Hva gjør at man modnes?

Hvis spørsmålet ikke er for knotete stilt?

Skrevet

Du er nøyaktig motsatt av meg gladjenta! Jeg har ul termin til tirsdag og menstermin 9. mars :-)

Jeg kjenner ikke noe til at jeg er moden, men jeg har hatt en del mensmurringer og kynnere som tydeligvis har gjort jobben sin :-)

Skrevet

oioioi..så moro :))))

Spennende å se hvem som har rett da, UL eller egen ;)

Mensmuringer og kynnere har jeg også hatt, TIL GANGS så kanskje jeg også er moden da???? JESS!!!!

Venter liksom på den der slimproppen jeg, men den uteblir gitt,

Gikk vel med førstemann, men ikke med andremann, så denne er

litt av en surprise ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...