Gå til innhold

Dere som kan noe om regler vedr. samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

BF har samvær 3 dager i uken. Hvordan er det om jeg vil ta med barna på ferie? Om vi en uke vil reise bort for halvannen uke. må jeg få lov av han da, siden vi har en skriftlig samværsavtale? er det slik at jeg kan bli straffet for å bryte avtalen om vi reiser på ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du selvfølgelig avtale med BF. Kan ikke bare stikke av uten videre når han tror han skal ha barna. Hvordan hadde du reagert om han gjorde det samme uten å avtale?

Skrevet

med vårt forhold så vil han alltid si nei. Så da kan vi aldri dra på ferie? Han gjør alt han kan for å gjøre det vanskelig for oss.

Skrevet

Sett opp ny skriftlig avtale gjennom familievernkontoret der dere tar med feriedager med i avtalen.

Det går også ann å lage en avtale på at begge parter har rett på 10 dager med ferie som man kan ta når som helst i året selv om det går utover samvær med den ene parten :)

Skrevet

første svarer igjen her:

Det er jo en kjip situasjon selvfølgelig!

Men den blir ikke bedre av at du reiser på ferie uten å gi beskjed.

Du kan jo spørre først, sier han nei så krev megling om ferieavvikling sånn at dere kan bli enig. Du kan kreve megling om ferier ikke er er avklart i den avtalen dere har. Dette bør dere åpenbart ha skriftlig dersom han er av den umodne mannetypen som vil gjøre livet kjipt for eksen uten å innse at det er han egne barn som rammes.

Lykke til!

Har en sånn eks selv, så du har min sympati.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke planer om å reise bort uten å si fra til han. Bare lurte på hvordan man ordner slike ting rent praktisk. Har spurt han et par ganger om det er ok at vi tar en tur noen dager for å besøke familie, men det sier han nei til. Blir jo trist for både meg og barna, for vi får aldri reist noe sted. Vi blir liksom tvunget til å være her hele tiden. hi

Skrevet

Innkal til megling på familievernkontoret. Den MÅ han møte opp på :) Så lager dere ny avtale. Ere 100% sikker på at de på familievernkontoret støtter opp en ny avtale så dere får rett på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...