Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 bare lurer? kan man merke det på andre måter enn vekt?
erteposen + 4 Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg går på medisin mot lavt stoffskifte, men har også hatt for høyt. De har ulike symptom. Lavt stoffskifte har mange av de samme symptomene som depresjon, og en har svært lite energi. Jeg ble svært hes, fikk hevelse i halsen, ble utrolig tung i kroppen, vektøkning til tross for for lite mat, kvalme og eksem. Da jeg hadde høyt var jeg utrolig gira samtidig som jeg var sliten - rar og utrolig ekkel kombinasjon. Jeg klarte ikke å roe meg ned, og forstod at dosen måtte reduseres:)
Gemini7 Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Lavt stoffskifte skal vel gi symptomer som trøtthet psykomotorisk treghet depresjon vektøkning tørr hud hårtap hevelse rundt øynene heshet obstipasjon muskel- og leddsmerter menstruasjonsforstyrrelser galaktorré dyspné tendens til å fryse overfølsomhet for kulde brain fog hukommelsessvikt stort behov for ro redusert stressmestring glemsomhet tiltaksløshet energimangel forstoppelse anemi binyreproblemer væskeansamlinger (ødem) struma hjerte- og karsykdommer infertilitet, barnløshet nedsatt sexdrift, nedsatt sexlyst (lav libido) sprø negler som knekker lett tørt og pistrete hår lav kroppstemperatur I tillegg kan det være mye mer Mens høyt stoffskifte kan gi Rask puls eller hjertebank Skjelving på hendene Økt varmeproduksjon, særlig ved anstrengelse Økt appetitt Vekttap Diare Muskelsvakhet Uro i kroppen Humørsvingninger og nervøsitet Søvnproblemer Varierende øyeproblemer med tåreflod eller Fremstående øyne med stirrende blikkøyt stoffskifte kan gi Jeg sjekket nemlig dette på nett tidligere i dag selv (dette er sakset fra nettet) fordi jeg lurer på om stoffskiftet mitt svinger selv. Jeg har selv hatt høyt stoffskifte (hyperthyreose)i svangerskapene men det har stabilisert seg selv. Men nå har jeg mange av symptomene på lavt stoffskifte, bortsett fra at jeg alltid er sulten og ikke legger på meg- som er typisk for lavt. Prøv å google Hypothyreose hvis du vil lese om lavt, og hyperthyreose om du vil vite mer om høyt stoffskifte--
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2010 ok...jeg lurer på om jeg skulle fått skjekka mitt sitt.. ¨ har gått opp 4 kg siden nyttår,trøtt,gidder ingenting.sitter å ser på alt husarbeidet jeg skulle gjort,men finner ikke energi til å begynne.Føler meg LAT.vil finne på ting med 4 åringen,men har ikke ork! Alt er tiltak,lage middag,brette klær osv. har tenkt at jeg må være deprimert.. jeg er lei av å ikke gidde noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå