Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Yngstejenten min våknet opp natt til i går med bjeffende hoste og 39 i feber. Far har vært forkjølet i en uke. Hadde fremdeles feber i går morges og den samme bjeffende hosten innimellom. Fikk time på legekontoret og legen så i halsen og sa hun var sår, han hørte og den bjeffende hosten en gang og sa at det hørtes ut som krupp. Han ville gi henne innhalasjoner på kontoret der. Ingen crp ble tatt. Han skrev ut ventolin og antibiotika. Det ble for sent på dag for at vi kunne få medisinene på uttsalgsplassen vår så jeg skulle hente de i dag.Fikk en dose med fra legekontoret. Nå er ungen plutselig mye bedre ingen feber men litt sår hals og har nå fått en løsere hoste. Vegrer meg litt for å la henne begynne med antibiotika og heller se det litt an hva hadde dere gjordt?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ville selvfølgelig ringt legen og spurt om dette! Kun h*n kan gi et fornuftig svar, ikke synsere her inne:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Gjort som legen sa.. Gitt henne medisinene så lenge de er foreskrevet. Er du usikker allikavel, så ring legen å hør.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Ga dere henne dosen dere fikk fra legen? Om dere gjorde det er nok det grunnen for at hun er bedere og jeg ville fortsatt med medisinen slik legen hadde foreskrevet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ville ha droppet antibiotikaen siden hun blir mye bedre av inhalasjonen.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Vi fikk bare i tablett form og hun spyttet ut mesteparten av antibiotikaen og ventolinen har vi ikke hentet enda. Mens jeg skrev nå begynnte hun med en vannvittig vesing i pusten etter lek med storebror ,fikk marmorert hud. Tenker jeg iler avgårde og får i henne flytende ventolin og antibiotikaen for sikkerhetsskyld jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå