Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt rart at jeg ikke har fått noen oppmerksomhet av jobben etter fødsel. Er det jeg som er rar eller? Kunne fått et kort eller en blomst kanskje. Barnet er 8 mnd og jeg har vært innom jobben ca en gang i mnd. for å hilse på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er litt forskjellig. Fra jobben til mannen, privat, fikk vi blomster. Fra min jobb fikk vi ingenting, delevis staten. Men de jeg jobber sammen med hadde samlet inn litt penger, og vi fikk babytøy og mor sjokolade.

Skrevet

Vi fikk blomster fra mine kolleager, mannen fikk ingenting fra sin jobb. Jeg jobber i helsesektoren, og alle de steder jeg har jobbet, har det vært vanlig med en spleisegave.

Skrevet

Kommer vel litt an på om noen på jobben tar initiativ til det. Synes det ville være naturlig med en liten oppmerksomhet, men kanskje ikke alle som tenker over det...

Vi fikk ikke fra mannens jobb, men fra min jobb. Jobber i det offentlige begge to. På min jobb har vi en "kasse" der alle betaler inn 25 kr i mnd, det går til babygaver, runde bursdager, blomster ved langvarig sykmelding, når noen slutter, osv.

Skrevet

Har dere gavekasse på jobben da? Vi har gavekasse og gir alltid ved fødsler, bursdager ved runde tall, dødsfall i nær familie, når noen er langtidssykemeldt og når noen slutter.

Det varierer fra jobb til jobb, men de fleste jobber har ikke en arbeidgiver som betaler dette. Som oftest må de ansatte organisere dette selv og da er det greit med gavekasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...