Gå til innhold

Hvor mye tjener dere netto i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har ca. 37.000,- netto inkludert lønn for begge og barnetrygd. (Har et barn på 2 år.) Det høres liksom mye ut, men det føles veldig lite ut. Hver måned er det vanskelig å få ting til å gå rundt..

Hvor mye tjener dere netto i mnd? (Inkludert evt. ektemann/sambos inntekt) Og hvor mange er dere i husholdet?

Ellers tas pengesparetips i mot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45000,-. To voksne og to barn.

Skrevet

Tror vi har ca 46 000 netto i måneden (inkludert begges lønn + to barnetrygder). Er to voksne og to barnehagebarn. For fire år siden hadde vi ca 25 000 netto i måneden, da var vi to voksne og en baby. Begge deler funker, men det er ganske mye romsligere nå.

Det vi foreløpig gjør (som nok sparer oss for en del) er at vi bor billig. Bor fire stykker i en ganske liten treroms. Derfor klarte vi oss bra også når vi tjente mye mindre, siden boliglånet er lavt (i hvert fall til å være i Oslo).

Hva man kan spare inn på ellers avhenger jo av hvor man bruker penger, så å sette seg ned med nettbanken en kveld og se over hvor pengene går kan være vel verdt tiden. Å se over forsikringer og lånevilkår kan også være lønnsomt.

Skrevet

Her er vi to voksne og to barn.

40 000 kr i mnd. Jeg jobber redusert.

Vi handler mat noen ganger i året i sverige og da hansler vi mye av det vi bruker.

Elles lager vi stort sett all mat selv og spiser sjeldent ute. Så og si aldri på cafe.

Handler klær og sko på tilbud om det er mulig.

Skrevet

Vi har ca 53 000 netto, er to voksne og tre barn.

Sparer fast 6 000 kroner i mnd, pluss det som står igjen på lønns- og budsjettkonto før neste lønning.

Mitt beste tips: Ordne med mange konti; strøm, forsikringer, komm.avgifter, bilvedlikehold, feire, jul og bursdager. Regn over hvor mye dere bruker på disse postene per år og sett inn et fast månedlig beløp på hver av dem.

Handle fast en dag i uken, planlegg menyen en måned fremover, så unngår dere impulshandling som tenderer til å bli mye dyrere.

Skrevet

Vi har utbetalt 76 000 i mnd. Tro det eller ei, men pengene flyyyyr ut av henda på oss. Jo mer du tjener, jo mer bruker du, og jo mer forpliktelser (Større hus, nyere bil, osv) tar du på deg.

For at denne tråden skal vise noe fornuftig, bør faste utgifter tas med også.

Skrevet

tilsammen blir det ca 48000.

vi bruker alt. skulle gjerne hatt litt mer. men vi lever godt.

Skrevet

Min mann har ca 35 000 utbetalt hver måned.

Jeg får inn 7000

Skrevet

Tror vi har ca 60 000 netto i mnd, og da jobber jeg bare 80 %. Er 4 i familien. I januar fikk mannen min bonus, så da fikk vi inn 130 000 på konto, inkl lønn. Syns ikke det høres ut som dere har mye i inntekt.

Skrevet

Varierer fra 40000 til 45000,

vi er 2 voksne og 3 barn. Har dårlig råd, men det er vår egen feil. Har 2 kredittlån vi betaler på:s

Skrevet

Har dere en konto i banken for hver av de tingene?

Skrevet

Jaja...Jeg har ca 15000kr med barnetrygd og barnebidrag, 1 voksen to barn....ja jeg jobber 100%

Skrevet

ganske nøyaktig 60 000 utbetalt i mnd. Synes vi har det romslig. To voksne og 1 barn (snart ett til)

Skrevet

26000 utbet i md, en voksen og ett barn

Skrevet

Bare rike folk her eller... hehe;) har ca 16000 utbet. om jeg får de ekstravaktene jeg måå ha.. meg å snart junior;)

Skrevet

Jeg tjener 21.000 og mannen 32.000. Pluss barnetrygd og 4.000 i leieinntekt. Vi har det greit, men tjener faktisk lite i forhold til utdannelsen vi har. Siv-ing og Siv-øk, vi nærmer oss 40. Men sånn er det å jobbe i staten.

Skrevet

43.000, jeg er student og han jobber.

Skrevet

Vi har ca 45000 alt inkludert, utbetalt hver mnd. Er to voksne, en treåring, og en snart en baby.

Vi klarer oss helt greit, men har ikke til så mye ekstra. Sparetips er jo først og fremst å handle mat en gang i uka, planlegge godt og lage mat fra bunnen av. Ellers har jeg ikke så mange gode råd:)

Skrevet

Jepp, pluss høyrentekonto x 2, BSU, bufferkonto og en til hver av ungene...

Skrevet

42000. 4stk. Det går akkurat. Men nå har vi mye tingen. Flere biler, båt, hus. Så mye kostnader vi egentlig ikke hadde trengt å ha hadde vi bare kvitta oss med litt

Skrevet

Ca 55.000, ikke inkl barnetrygd. Er to voksne og to barn.

Sparer 14-16.000 hver måned fordelt på aksjer/fond, BSU og lett tilgjengelig sparekonto + at vi betaler litt mer ned på huslånet enn nødvendig og det er jo på en måte sparing det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...