Gå til innhold

Alle dere som har vært på ul i tromsø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som har fått tilbud om å være med i det prosjektet på hjertet til fosteret? Og er det mange som har fått mer info enn det? Om f.eks hvor mange ultralyder, og i hvilken uke, o.s.v.. ??

Har ikke hørt noe siden jeg var der, så er litt nysgjerrig :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg takket ja til å delta på det prosjektet. Er 23 uker i morgen og har vært der engang hittil.

Du vil få UL hver 4 uke, de måler blodtrykket ditt og du må vel levere urinprøve også (må jeg neste gang iallefall).

Etter fødsel tar de blodprøve fra navlestrengen var info jeg fikk.

Synes det er kjempeflott å få UL så ofte, pluss at hjertet til fosteret blir grundig undersøkt.

Takket du ja når du var på UL?, hvis du ikke hører noe får du ringe fødepol å høre om hvordan du går fram for å delta på prosjektet. Jeg fikk da beskjed om å sende sms direkte til legen, fikk time da direkte fra han.

Skrevet

Ja takka ja til det. Så derfor jeg var nysgjerrig siden jeg ikke hørte no mer. Skal ringe fødepol i morgen å høre om jeg blir innkalt snart. Fikk du ekstra bilder med og virka legen okey?? Litt rart at dem sjekker urin der, blir jo nesten som en vanlig svangerskapskontroll da..

Skrevet

Nei, fikk ikke bilder osv.

Er kun UL til forskeren sitt prosjekt, så det er ikke på samme måte som på vanlig ordinær UL hvor de snakker masse til deg om beibien osv. Han forsker på hjertet osv til fosteret og konsentrerer seg om det.

Han virket hyggelig, er ikke norsk, snakker engelsk da.

Hun som var inne å målte blodtrykk osv virket også hyggelig.

Vet ikke hvorfor jeg må levere urinprøve, spurte ikke. Men undersøkelsen er ikke som vanlig svangerskapskontroll. De samler vel bare data ang mors helse og fosteret osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...