Gå til innhold

8 mnd kontroll


 Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid

Anbefalte innlegg

Var på tidlig 8 mnd kontroll i dag..

Lillegutt var blitt:

10kg og 72cm lang..

 

Er ikke liten baby lenger:)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er Julie 8 mnd og vi har vært på kontroll.. Hun er nå 7885g og 70 cm.. Og alt bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, er det bare oss som hverken har 7 eller 8 mnds kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det vi heller, eller dvs skal på 8/9 mnd kontroll, men den er på 9 mnds dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært.

Lillebror er 73,5cm og 9190g. Grøt og fast føde sitter på kroppen, ja..:o)

 

Ellers ble det litt søvnprat, men det tar jeg i et eget innlegg. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lille snuppa vår var på 8mnd kontroll på mandag.

Veier nå 9330g og er 72,5 cm lang.

Lang og fin jente som lå kjempefint på kurven sin:) <3

 

Mamma er så stoooolt av den lille søte jenta som har begynt å si BØ! Hehe.. Kjempestas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på 9 mnds kontroll nå (selvom knerten bare er drøyt 8 mnd...) 10,4 kg og 74 cm. Hadde dalt litt på vekt i forhold til høyde kurven, men med det aktivitetsnivået hans er jeg ikke overrasket selv om han spiser mye mat. Var uansett ikke så mye at det var noe å tenke på og han er jo uansett godt i hold kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på 8 mnd kontroll. 11,5 kg og 76 cm lang! Har heldigvis begynt å stabilisere seg litt på vekta, men han er jo fortsatt stor! Men nå farter han rundt som en rakett her, så nå tror jeg ikke hean legger så mye på seg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi ikke noe mellom 6 mnd til et år, men skal dra å veie og måle en dag. Rart det er så stor forskjell på disse kontrollene. eller helsestasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på 8mnd også!

9,2kilo, og 71 cm lang.

Mamma's lille store gutt! <3

 

Ellers så er helsesøsteren vår litt spess syns jeg.

Gutten åler seg med stor fart borover gulvet, og blir ikke 8 mnd før i morgen.

Men, hun mener han henger etter siden han ikke krabber...

Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man kunne forvente krabbing før ca 9 mnd jeg. Her er det heller ikke krabbing, men åling med full fart. Står på alle 4 og reiser seg opp etter møbler, men ingen krabbing. Det sa nå helsesøster at var helt greit.

Så vidt jeg har hørt er det noen babyer som ikke krabber i det hele tatt, men går rett fra åling til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innom på helsestasjonen og målte og veiet idag. Han var 8240g og 71 cm. Har hatt omgangssyken, så har nesten tatt igjen det han tok av mens han hadde den.

 

Her er det også "bare" åling, og har ikke hørt annet enn at det er helt normalt! Niesen min krabbet skikkelig og gikk bortover mens hun skubbet lekekassen sin når hun var 8 mnd, men det er heller tidlig!

 

Jeg stresser i alle fall ikke, og vet at min gutt er helt normal i følge utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stak innom helsestasjonen for å veie i dag jeg også..

HAr 8 mnd kontroll om to uker, siden jeg gikk forbi tenkte jeg at jeg kunne sjekke henne..

 

Og hun veide 9,3 kilo...(gått ned 200 gr på en mnd...har sikkert noe med at hun har vært syk...) Bekymrer meg ikke, for hun er i godt hold :-) Målte henne ikke, for det synes jeg er litt vanskelig alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på helsestasjonen i dag. 8mnd og tre uker. 9690g og 75cm. Han har tatt igjen det han flatet ut på vekstkurven sist. Så nå er han helt på kurven igjen og det var bra syns hs. Fikk 5mnd-vaksinen da. Den ble utsatt og utsatt pga av sykdom og søsters sykdom. Han brydde seg ikke om 1.sprøyta, men 2.sprøyta sa han høylytt fra om at var unødvendig! Men det ga seg fort. "Herlig gutt" sa helsesøster som syntes han så bra ut!

 

Jeg kan ikke skjønne hva det er slags hs du har Caity? Er håpløst med sånne kommentarer. Langt fra alle babyer krabber nå - heller ikke lillebror. Og han var fiiin i utviklingen. Nei, lukk ørene til sånt no. Kanskje er han kommet langt i noe annet som gjorde at hun i et øyeblikk mente at han burde være kommet i gang med krabbingen? Vel, sen i utviklingen er han hvertfall ikke! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi også vært på kontroll.Han er nå 8 1/2 mnd. 78 cm og 10,3 kg. Ser ut til at dette blir en laaaaaaaang gutt. Men sett på vekt i forhold til lengde, så lå han mitt på vekstkurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caity<3

Tror nok du har litt spes HS ja. Det er mange barn som ikke krabber i det hele tatt. Nevøen min lærte se å åle, så gikk han da han var ca året. Og etter at han hadde begynt å gå så skjønte han at det gikk ann å krabbe.

 

Da jeg var hos HS med den lille her så sa hun at det fortsatt kan være tidlig når det gjelder krabbing. Gutten min åler seg som en slange bortetter gulvet, men krabbing er det ikke tegn til. Jeg selv krabbet heller aldri, men akte meg bortetter gulvet på rompa.

 

Tror nok ikke gutten din henger noe etter nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår krabber, men hun er den eneste på barselgruppa som gjør det...

Så du har nok en litt spesiell helsesøster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun Hs, hun Hs.

Hehe, jeg tror hun mangler noen sosiale antenner når det kommer til å snakke med foreldre...

Noe som er ironisk med tanke på at det er det som er jobben hennes.

Men nå skal det sies at dette er samme dama som ga meg en bekymret melding fordi lillegutt bare snudde seg fra rygg til mage og vvs, dagen han var 5 mnd. En uke etterpå var det full fart alle veier.

 

Hun er heller ikke flink til å ordlegge seg, eller passe på hvordan hun gir beskjeder.

Blandt annet så har hode omkretsen hans lagt seg på en kurve under den han ble født med, men han utvikler seg og vokser normalt...

Dette påperker hun også hver gang (at han ligger LITT under altså)

 

Nei, jeg har begynt å vende det andre øret til litt.

Jeg ser jo at han er frisk og rask.

Hihi, jeg er jo en litt hårsår og usikker førstegangs mamma...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caity...Det der med hodeomkretsen er iallefall tullball fra hs siden det første blir målt rett etter fødselen og barnet kan både være hoven og klemt.. Min hs sa at det var de hode målene i etterkant som var viktig holdt seg på noelunde samme kurve. Er så dårlig av en hs å gå ut med sånneting som kan gjøre en mamma usikker nå det absolutt ikke er noe galt i det heletatt...

 

Sikker like så greit å vende det døve øret til.. Du vil jo merke om noe skulle være nevneverdig galt med barnet..

 

Kos deg med lillegutt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vi oss endelig på helsestasjonen.

 

vekt 7630

og ca 68 cm, målte selv

 

Skal på barselgruppe på hs snart, så da får hun dra i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...