Gå til innhold

Hva skal jeg ha i vogna til april-baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to vinterbarn fra før, og har da brukt en ullpose+dyne i vogna de første månedene. Denne ullposen er ødelagt, og tenker nå på hva jeg skal ha i vogna til nurket som blir født tidlig i april... Lammeskinnsull i bunn og dyne? Voksipose? Har ikke erfaring med voksipose, men er de nyttige? Kan vel ikke bruke de utover sommeren? Takknemlig for gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg termin i slutten av april, men håper været er mildere til da.

Tenker det holder emd lammeskinn og dyne. Har voksipose og, men tror det blir litt for varmt. Lammeskinnet varmer jo veldig, så får jeg heller vurdere å ha en tykkere dyne, evt dyne + teppe oppi.

Tror voksiposen blir for varm tidlig i april, men det kommer jo helt an på været.

=)

Skrevet

Jeg har termin 19.april, og tenker det holder lenge med lammeskinn i bunnen og dyne over :)

Skal kjøpe en god fleecepose å ha til litt varmere vær.

Skrevet

Snek meg inn her for å lese fødselshistoriene... Eldste min ble født i slutten av april og lammeskinn og dyne holdt i massevis. Et godt ullteppe som puster litt er også gull verdt.

Skrevet

skal bruke overgangsposen jeg kjøpte til førstemann. med dyne eller teppe alt ettersom hvilket vær det er;)

Skrevet

Vi har lammeskinnspose. Tror det holder i slutten av april. Hvis ikke, tar vi dyne også. Voksipose har jeg aldri vært noe fan av. Stort og klumpete.

Skrevet

Vi har også kjøpt lammeskinn og dyne og evt et teppe. Burde vel holde i april. Kjøpte en fin voksipose på Rudo barnevognhuset, Troller-best i test- ikke var den så altfor dyr og den har ull i underdelen og dun i overdelen. Den passer uansett til vinteren igjen.

Skrevet

Får aprilgutt og har aprilgutt fra før av.

Trenger ikke noe annet enn lammeskin og dyne. Det enkleste og perfekt i varierende temperatur.

Skrevet

Håper ikke du har tenkt å ha dyne oppå posen! Jeg har brukt saueskinnpose midt på vinteren med kun strømpebukse på babyen. Har hatt en strikkejakke utenpå genser.siden det stikker litt utenfor posen. Jeg har en Simo saueskinnpose. Det har holdt i massevis. Viktig at ungene ikke har FOR mye på seg.

Se alle foreldre som tar av seg jakken på kjøpesentre,mens ungene ligger i vognen i sovepose (og gjerne mammas jakke oppå).

Etter denne vinteren håper jeg vi kan få en fin sommer med masse sol og varme! Det blir en fin permisjon!!

Skrevet

Hadde ikke brydd meg med å skaffe pose til aprilbaby. Dyne og lammeskinn holder nok i massevis. Er det ekstra kaldt en dag kan du evt legge et teppe utenpå for å gjøre det ekstra lunt. Eller et tynt ullteppe mellom babyen og dyna.

Skrevet

Takker for mange opplysende svar! Det var flott! Føler meg litt "lost" ang påkledning og hva jeg trenger, i.o.m. at jeg får baby på en helt annen tid av året en det jeg er vant til... :)

Skrevet

hvor får man tak i lammeskinn billig? hva med Brio vår og høst pose? erfaring med disse? passer de i andre vogner?

Skrevet

de finnes i de fleste babybutikker. Kjøpte mitt for 299, det er relativt rimelig. Nøstebarn sine er en del dyrere.

Skrevet

mamma og my:

Hva med lammeskinnspose? Blir det for mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...