Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 For et par uker siden kjente jeg første spark, kjentes som noen knipset på innsiden av magen, morsomt og spennende. Men det var bare ett spark. Gikk et par dager så kom ett spark til, dagen etter kom enda ett. Siden har det vært stille. Kjenner litt bevegelser der inne, men vet jo ikke om det er luft eller babyen. De sparkene jeg har kjent, har vært på ca. samme stedet hver gang, venstre side rett under navlen. I går kveld og i dag tidlig kjente jeg noe helt nederst i magen, rett over skambenet. Stakk liksom plutselig til flere ganger, som om babyen kom borti urinblæra eller noe, var ikke vondt, men kanskje litt ubehagelig? Må jo ha vært babyen, eller?
Cassiopeia <3 Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har kjent liv i ett par uker, ca daglig. Jeg har ikke fått noen mage ennå (veldig bakovervendt livmor og er 180 høy) og kjenner det best når jeg sitter framoverbøyd eller med bena trukket opp mot brystet. (regner med det blir litt trangt om plassen, men det er godt å kjenne at det er noen der inne Har oftest kjent det på siden (mest venstre) ett stykke under under navlen, men også på midten og lengre ned på magen. Jeg skvetter litt når det skjer, er som små dytt eller knips.... Er egentlig stor forskjell på luft som passerer og det jeg kjenner, og kan si at jeg har aldri tidligere kjent noe som ligner. Sikkert derfor jeg skvetter litt, og i brøkdelen av at sekund er jeg redd det skal gjøre vondt, men det gjør det aldri....
stearin Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Er nok ikke så erfaren, men kan fortelle om hvordan jeg hadde det. Første gangene så skjønte jeg nok ikke at det var spark, men etter at det hadde pågått en stund så forsto jeg at det var babyen som sparka:) Føles ikke som noe man har når man ikke er gravid, kan rett og slett ikke sammenlignes med noe jeg har kjent før. Er forresten en helt deilig følelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå