Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Det er jo ikke det navnet man synes er mest søtt i oppveksten, men nå som voksen liker jeg det, synes det er "rent", ordentlig og solid.. Ei av de flotteste damene jeg vet om heter også Ingrid, så da blir det jo enda finere. Hva synes dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tenker som deg, men kom vel på 10 på topp listen i år. Så for meg blir det dermed uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Fint og "anvendelig". Og min kjære farmor het det.)
Mille** Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Nydelig, hadde det på våre navnelister. )
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Kjenner mange som heter Ingrid, et flott navn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Jeg heter Ingrid, så fint at noen liker navnet mitt! Har aldri syntes det har vært så fint i oppveksten, men nå er jeg forsåvidt sjeleglad at jeg heter Ingrid og ikke et eller annet sjelløst dukkenavn. Mht hun som skrev at det er på 10 på topp lista i år, så har jeg lest at Ingrid har vært blant de 20 mest brukte navnene i Norge hvert år siden 1920 eller noe,. Så det går visst aldri helt av moten:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Jeg går rundt med en Ingrid i magen og synes at det er et fint navn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Syns navnet er flott både på små søte jenter, og voksne damer
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Søstera mi heter Ingrid, og det er så søtt! :-) <3<3<3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Synes det er kjedelig, traust og tenker på ei som stinker av kamferdrops. Setter det i samme bås som Randi, Hilde, Johanne og slike nitriste navn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Om du ser lenger ned ¨på siden på anonymforumet ser du at det er nevnt som et navn en uutdannet alenemor ville gitt sin datter. Ganske sprekt av det norske kronprinsparet å kalle ungen sin det da;) Personlig syns jeg navnet er flott og kunne vurdert det selv om jeg fikk en jente en gang.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #15 Skrevet 24. februar 2010 Er et pent navn, men har jo ligget på navnetoppen noen år nå så begynner bli litt oppbrukt. Begynner bli en del små Ingrid`er rundt omkring.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #16 Skrevet 24. februar 2010 Syns Ingrid er nydelig jeg ..kunne ikke passet bedre på den lille 2-åringen jeg kjenner iallefall. Hun er verdens skjønneste lille Ingrid.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #17 Skrevet 25. februar 2010 Jeg tenker: For et utrooolig kjedelig navn! Synes ikke det er søtt i det hele tatt. Gammeldame-navn! Men takk og pris for at ikke alle liker de samme navnene, det hadde vært kjedelig det...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #19 Skrevet 25. februar 2010 Ok, ser at det desiderte flertallet tenker som meg og synes det er klassisk og fint. Noen få synes det er kjedelig og gammeldags, overrasket meg at det ikke var flere som synes det, egentlig. Jeg synes nemlig det er så mange 'Cornelia Chrystal Chantal'-varianter her inne hehe;) Enig i at det er mange småjenter med dette navnet nå, ser på navnestatistikken at det hadde en ordentlig topp sent på 90-tallet og fremdeles holder seg ganske høyt. Ingrid.. friskt og ordentlig. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #21 Skrevet 25. februar 2010 "Om du ser lenger ned ¨på siden på anonymforumet ser du at det er nevnt som et navn en uutdannet alenemor ville gitt sin datter. Ganske sprekt av det norske kronprinsparet å kalle ungen sin det da;)" Men Prinsesse Ingrid Alexandra fikk jo navnet sitt av en uutdannet alenemor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå