Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg blir jo sulten etter max 3 timer. Så mitt barn får 5 måltider (frokost, formiddagsmat, middag, et lite ettermiddagsmåltid og kveldsmat) om dagen. Spiser hver tredje time. Syns det er lenge nok mellom måltidene jeg. Ser de fleste bare gir babyene 4 måltider pr dag. Syns dere ikke at det blir for lenge mellom hvert måltid?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Det du må se på er vektoppgang og trivsel. Hvis barnet vokser noramlt og er happy med livet er det ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Min ettåring spiser 3 måltid. Får ikke i han mer, med han må det gå minst 4 timer mellom hvert måltid. Spiser ikke spesielt mye til hvert måltid heller. Han er aktiv og opplagt, stort sett blid og fornøyd, og legger på seg, så er ikke noe problem sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Kommer vel an på hvor gammel ungen er. Når ettåringen min sover 13 timer om natten og 1 1/2 time om dagen er det liksom ikke så veldig enkelt å trykke inn et ekstra måltid. Men da hun var nyfødt hadde hun 8 måltider i døgnet og så går det gradvis nedover...
Lemonia Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Her har du nok store individuelle forskjeller. Sønnen (15 mnd) min spiser fire måltider om dagen og har gjort det siden han sluttet med mme. Han får frokost, lunsj, middag og kvelds og det går ca 3 timer mellom hvert måltid. Kan ikke helt se at vi skulle rukket å presse inn et måltid til i løpet av dagen. Ditt barn må sove mye mindre om natten enn mitt hvis dere rekker fem måltider med tre timers mellomrom i løpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Opp kl 6. Frokost ved 6.30 tiden. Deretter formiddagsmat kl 9.30, middag 12.30, et lite mellommåltid/ettermiddagsmat kl 15.30 og kveldsmat kl 18. Sover fra kl 19 til 6. HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Det er jo en viss forskjell på et barn på 8 måneder og 1 år...
Lemonia Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Da er det jo ikke så rart. Han sover bare 11 timer om natten. Min gutt sover 13 timer, og da han var så liten som din sov han 14, om natten. Da blir det ikke tid til fem måltider på en dag, hvis man skal ha litt avstand mellom dem.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Tror det blir veldig individuelt. Personlig spiser jeg 6-7 måltider om dagen, men min 18 mnd. jente har alltid foretrukket å spise lite og sjelden. Hun har 3 måltider + 1 fruktmåltid. Det er maks av hva vi klarer å få i henne! Hun legger på seg det hun skal og er fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå