Gå til innhold

Noen som har/har hatt barn som sluttet tidlig med dagsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 16 måneder nå og er blitt helt på trynet å legge. Altså, hun er flink og prøver virkelig å sovne, men hun er rett og slett ikke trøtt nok. Legger henne nå 19.30.

Sovner kanskje i 20.00-tiden, og sover godt til ca 6.00. Sover så ca en time halvannen i barnehagen. Dette er jo under 12 timer i døgnet, og jeg synes det er stusselig, ser jo at mine veninners barn sover mye mer både dag og natt.. Vet at alle barn er forskjellige, ellers takk for den kommentaren ;)

Hun har alltid sovet ganske lite, dårlig om nettene og mye opp og ned på dagtid, aldri trengt så mye, alltid fornøyd og blid selv på lite søvn.

Noen som har hatt barn som har sluttet helt å sove på dagtid ved 15-18 mnd alder? Sov de da lenger om natta?

Evt noen som har kuttet ut dagsøvn på hverdager og bare hatt det i helger - ele romvent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forseint å legge henne kl 19.30. Når barn er så små bør de være i seng mellom 18.30 og 19.00. Når du legger henne så seint blir hun overtrøtt, og bruker lengre tid på å sove.

Jeg ville begynt med å legge henne 18.30, og påse at ho ikke sover lengre enn til kl 14.00 på dagtid.

Du bør ikke kutte mer ned på sovinga i bhg!

Lykke til:)

Skrevet

det der med øvn avler søvn og å legge tidligere er for lengst utprøvd, leggetid klokken 19.30 er et resultat av laaaang tids utprøving. Som sagt, alle barn er forskjellige. Jeg vet rett og slett ikke om hun trenger stort mer søvn, om det bare er jeg som synes det høres for lite ut. Vil jo helst at hun skal få 12 timer til sammen i døgnet, minst.

Hun sover aldri mer enn halvannen time på dagen, da fra ca 12-1230, så stort sett ferdig før 14. Har prøvd over en lengere periode å legge henne både 1830 og 19, fungerer ikke.

Som nevnt har hun alltid sovet mindre enn de andre vi kjenner på hennes alder, men har også vært utrolig lite sutrete og virker alltid energisk og fornøyd - også nå.

Skrevet

MIn eldste sov omtrent like mye(eller lite) som din jente. han sluttet å sove på dagtid hjemme da han var ca 18-20 mnd, unntaket var når vi kjørte bil, da sovnet han. Han sov på dagtid i barnehagen til han var ca 2,5 år.

Han var helt umulig å legge på dagtid hjemme, ville absolut ikke, var derfor jeg bare kuttet det ut tilslutt

Han sovnet også ca 19.30-20.00 og stod opp ca 6.00-7.00

Fikk som du får her råd om å legge han tidligere, men det fungerte ikke på han, tror det er som du sier at noen barn trenger bare mindre søvn.

Min sønn er nå 9 år, og han sover aldri mer enn 8-9 timer i løpet av natta/døgnet.

Skrevet

kan jo også legge til at min sønn sannsynligvis har ADHD, selv om vi ikke har fått han utredet ennå. Er jo slettes ikke sikkert din datter har det, men jeg bare nevner det.

anonym 22.29

Skrevet

Et par av mine sluttet å sove fast på dagtid når dem var bare litt over året. Dem sov da lenge på natten.

Sov innimellom når dem hadde behov for det, eller av å til når vi kjørte bil osv.

Ville nok gjort motsatt av rådet du fikk over her, å kuttet ned på dagsovingen for å se om det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...