Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Tenkte jeg skulle kjøpte pearly, og bruke den som prevensjon. Noen som har erfaringer om den?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jepp- jeg har brukt "storesøstra"til Pearly, nemlig Lady-Comp i 9 år. Godt fornøyd!! Det kjipe er at man må bruke annen prvensjon (kondom, hoppe av i svingen.. som jo ikke er 100 % trygt) i de fasene hvor man er fruktbar. Og med tanke på at den tar stor sikkerhetsmargin har man faktisk rødt lys opp mot halve måneden.. Men med tanke på alle bivirkningene ved andre prvensjonsmidler- spesielt de hormonelle- er dette en super løsning. Har slltid oversikt over syklusen og det er lett å bli gravid- om man ønsker det. Hvis du følger lysene slavisk er dette like sikkert som p-piller. jeg har ikke hatt noen uhell på alle disse årene:) Engangsutgift er det også, så det har man tjent inn på noen få år på p-piller f.eks. Har vel 6 års garanti og 20 års levetid. Og dte er veldig enkelt., bare måle et min hver morgen
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 tusen takk for svar, tror jeg bestiller en slik en:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 før du bestiller- jeg å hadde en slik..å nå her jeg termin 13 mai;-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har babycomp - og bruker den på tredje måneden nå. Foreløpig er det triste greier. Foruten mensuken er det kanskje 4-5 grønne dager pr. måned, men jeg håper virkelig at det tar seg opp! Jeg har regelmessige sykluser og tar tempen hver morgen til samme tid, før jeg står opp, så jeg gjør alt etter boka, men det er altså foreløpig lite grønt her i gården...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Til deg m baby-comp: det tar ganske lang tid før du får noe særlig grønt. Flere måneder, for den må bli kjent med målingene dine over tid. Og syklusen bør være stabil hvis ikke blir det jo vanskelig for PFC å gi deg riktige diagnoser og varsle EL. Du som ble gravid: har dere passet på å bruke prevensjon (kondom/pessar (som jo ikke er å få kjøpt lenger))i de røde fasene da? Hoppe av i svingen er som kjent ikke trygt nok. Selv har jeg lett for å bli gravid men har klart meg fint så lenge vi har vært nøye i de røde periodene.. Hilsen 1. anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå