Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 jeg er litt missnøyd med jordmoren min, ikke bare pga bmi altså, men syns hun henger seg opp i så mye med amming, jeg har ammet engang før så jeg vet jo hva det går i.. hun nektet åla meg få fødsels journalen til min første fødte, jeg måtte sitte der med henne å lese den, trodde dette var noe som jeg hadde all rett på jeg...?? men mne, i dag ser jeg hun har skreve bmi min, noen som vet hvorfor hun har gjort dette??
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Fordi hun faktisk skal gjøre det. Dersom du har for høy BMI så skal du følges opp, med blandt annet glukose-belastnings prøve. Så hun har nok bare fulgt retningslinjene.
Lemonia Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Å regne ut BMI på første kontroll (før man har lagt på seg) er vel ikke uvanlig hvis man er overvektig. Det er greit å ha kontroll med vektoppgangen under svangerskapet hvis man har en del fra før. Å regne ut BMI underveis i svangerskapet er derimot bare dumt, den ekstra vekten vil gi deg en BMI som ikke stemmer med virkeligheten. Angående amming er det jo greit å snakke om. Hvis du føler du vet alt er det jo bare å si det. Og du har selvsagt rett på journalen din fra første fødsel. Ring sykehuset du fødte på og be om å få den tilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå