Gå til innhold

noen som har tips til meg ang mat til jenta mi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet for tiden, fordi jenta mi på 12 mnd har mistet ALL interesse for mat. Hun spiser nesten ingenting, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :S

Jeg har prøvd å lagt middagen i biter på ett eget fat til henne, men med en gang jeg setter det fremfor henne, tar hun tak i det og snur det så alt faller på gulvet. Hun kan putte en bit i munnen, men spytter den ut med en gang.

Jeg føler jeg må presse i henne mat, og jeg begynner å bli litt sliten.

Noen som vet om noe som funker? noen som har hatt samme "problem", og som har noen tips?

vurderer å bare lime fatet fast i bordet, slik at hun ikke kan kaste det på gulvet.. hehe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde total matnekt fra 8 mnd til 13,5 mnd hun... spiste ikke noe fast føde. Kun mm/mme tok hun... men plutselig fattet hun interessen for mat igjen da ved 14 mnd alder så det kan løsne :-)

Skrevet

Hva med å droppe fatet og legge maten rett på bordet? Da fjerner du et uromoment som hun kan leke med, og kanskje hun flytter fokuset over på maten i stedet.

En annen erfaring jeg har gjort meg med ungene er å ikke blande de ulike ingrediensene i middagen. Dersom det er fisk, potet, gulrot og saus til middag spiser de mer dersom jeg dropper sausen og legger det øvrige i tre separate hauger.

Hvordan er det med drikke da? Kan du prøve med ulike typer smoothie?

De kan du jo ha mye godt i som dekker endel av næringsbehovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...