2 tette - med flette Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Når jeg vasker ullklær på ullprogram i vaskemaskinen så er det brune små klumper på klærne når vasken er ferdig.. Det ser ut som møkk eller noe gammel såpe eller et eller annet, det går stort sett an å riste av klærne, men noen steder så har det blitt smurt ut og lager brune/grå flekker.. Skjønner ikke hva det kan være, det kommer jo ikke når jeg vasker på vanlig program. Og det blir bare mer og mer av det for hver vask. Noen tips ?
Zitro Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Har du renset lofilteret i det siste? Høres ut som om det er papir i vaskemaskinen din...
2 tette - med flette Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2010 Hmm, nei det er vel kanskje en stund siden ! Da må jeg nesten sjekke det, så slipper jeg kanskje å stå å riste alle plaggene en etter en ut av maskinen
HerGårDetUnna!!! Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Hvilken maskin har du? Jeg har Hotpoint Ariston, og ullprogrammet på den vasker ikke rent, blir som hos deg klumper på tøyet. Har renset det som renses kan på/i maskinen. Mannen min sier at ullprogrammet ikke er beregnet for "nordisk" ull, som han kaller det, at det derfor ikke blir skikkelig rent..
2 tette - med flette Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2010 Det er samme maskin som vi har det da ! Merkelig greie, jeg får vel begynne å vaske klærne for hånd istedet. Er jo egentlig nesten like greit det, så blir de hvertfall rene.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Jeg vasker kun ullklærne for hånd nå, gå egentlig rimelig kjapt, og klærne blir gullende rene. Men det er skikkelig irriterende at maskinen ikke klarer å fjerne dritten fra ullklærne!
2 tette - med flette Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2010 Ja, man tenker jo gjerne at når det er et ullprogram så skal den klare det. Og den suser og bråker og går jo en stund og ! Nei, men da får jeg gjøre som deg, og vaske det for hånd. Det tørker jo så fort også uansett, så er jo ikke sånn at det trengs noe sentrifugering for at det ikke skal bli råttent før det tørker
HerGårDetUnna!!! Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Jeg skal faktisk opplyse de i den butikken vi kjøpte maskinen om problemet, slik at de på en eller annen måte kan informere produsentene.. menmen, ull er ikke det verste å håndvaske:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå