Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Var og kjøpte 3 nøster med trysilgarn her i helga, for å prøve meg på et ENKELT babyteppe, men ga opp før jeg fant frem strikkepinnene mine. Og jeg strikker aldri ellers, men fikk det bare for meg at det ville jeg gjøre mens jeg gikk her og ventet. Så idag kom mine kjære svigerforeldre hjem fra en 6 ukers ferie i Afrika, og jeg måtte bare spørre om hun kunne være så snill å lage sånt til meg, og ga henne garnet! Og hun sa JA! Så glad jeg ble! Men føler meg litt frekk av å spørre men det var det eller ingen babyteppe, også får man jo ikke verre svar enn nei:o) Så da blir det babyteppe på lillebror, og jeg gleder meg til å få det igjen ferdig strikket!!! Hun synes det var godt å få noe håndarbeid å holde på om kveldene:o) Jeg har en supersnill svigermor!!!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hihi, jeg gjorde det samme Hadde masse pågangsmot og ville gjerne strikke iallefall to gode ulltepper til lille i magen, men kom aldri lenger enn til å legge opp maskene. Jeg ble så irritert og forbanna, fikk det ikke til! Så ga garnet til svigermor og fikk tilbake et kjempefint teppe Hun er veldig glad i å strikke og har laget masse fint allerede. Takk og pris, hadde aldri i verden fått til noe sånt selv
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Ikke glem at øvelse gjør mester! Jeg har jo strikket siden jeg var 5 år, men har begynt med mønster først for 2 år siden. Bare en strikker litt så skjønner en oppskriften, pluss at det blir fint Jeg er akkurat ferdig med en ullbukse, og holder på med en ulljakke til tulla mi
Diddels Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Haha! Akkurat det samme gjorde jeg! Innbilte meg at strikking var for mennesker med høyt utviklet intelligens og supertålmod, så jeg gav strikketøyet til min mor Hun gav det derimot tilbake når hun fikk vondt i leddene av det, så jeg måtte strikke ferdig babyteppet selv... med god hjelp fra instruksjonsvideoer! Ble forresten ikke noe billigere enn det jeg allerede kjøpte ifra princess, men nå skulle jeg jo absolutt ha økologisk alpakkagarn da...
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Det er vel ikke frekt. Og hun ble sikkert glad for å bli spurt! For andre som ikke har mistet motet, så kan kanskje dette teppet være noe? http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe/ (tror jammen jeg skal begynne på det selv. Siden det er stor pinne og mest rettstrikk, så burde det være ganske fort gjort. (Og ikke bli skremt av kast, det er bare at man legger tråden over den høyre pinnen en gang før man begynne på neste maske)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå