Gå til innhold

Ved blødning: Kontakter man lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en bitteliten blødning (kun litt farge på papiret), men blir jo litt stressa. Skal ikke på ul før om en måned, så vil gjerne slippe å vente så lenge for vite om noe er galt. Uansett, er det legen man tar kontakt med for å sjekke at alt er i orden eller jordmor, eller kan man ringe sykehuset der man har fått fødeplass?

Ringer gjerne legen, men hva kan egentlig han gjøre? Det er vel ul som må til for å sjekke skikkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege.. sykehuset og jordmor gjør ikke noe før man er lengre på vei, desverre :(

Skrevet

Du får nok ikke rekvirert en ultralyd med bare litt farge på papiret. Men - er du bekymret så ring legekontoret ditt og be om hcg-testing med 2 eller 3 dagers mellomrom. Stigningen mellom de to dagene er en fin indikator tidlig i svangerskapet.

Lykke til - det er sikkert ikke farlig!

Skrevet

Hmmm...du er kanskje lenger kommet enn jeg først trodde...ser på profilen din at du rekner med termin i august/september....

Da er det vel bare ultralyd som kan hjelpe deg å sjekke ordentlig. Eventuelt hjertelyd med doppler/angelsound...? Men - bare bittelitt blødning kan fort bare være et sprukket blodkar og ganske vanlig.

Håper for deg!!!

Skrevet

Ja, jeg er nok rundt 11 uker om ikke lengre, så skulle jo gjerne sjekket på ul. Får ringe legen i morgen og høre hva han sier. Skulle bare gjerne sluppet å dra til legen kun pga formaliteter og ikke fordi han kan henvise meg videre eller gjøre noe selv. Takk for svar anyways, det hjelper:) Satser på det går bra, men ringer legen i morgen tidlig for sikkerhets skyld.

Og så lenge det er såpass lite blod, så trenger det jo ikke være noe å henge seg opp i ...

Skrevet

Nei, det er nok ikke farlig. Min søster hadde blødninger store deler av 1. og 2. trimester og fikk verdens skjønneste jente likevel. En annen venninne av meg er i 20. uke nå, og har hatt endel blødninger (uke 8 - 12) men har gått helt fint... Hun kom imidlertid inn til UL med en gang, så bare stå på krava du så får du nok sjekket imorgen.

Men mest sannsynlig er ikke dette noe å uroe seg for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...