Gå til innhold

Si fra til bhg, eller la være ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unger bør lære seg å like seg ute, det er det ingen tvil om. 5 åringen min synes det er kjekt ute han også, men han liker seg også innendørs.

I bhg er de inne på formiddagen, men har opplegg med samling etc hele tiden. Etter lunsj går de ut og er ute til de hentes.

Problemet er at det nå har vært mye snø her i over 2 mnd, og selv om ungene koser seg, så er de litt lei også.

Gutten min lengter etter å kunne gå inn mot slutten av dagen for å leke litt med innelekene, men det får de ikke lov til vanligvis.

Nå er det sånn at han er nedfor og lei seg når jeg henter han, og han vil ikke i bhg i det hele tatt på grunn av dette.

Jeg er usikker på om jeg skal høre med bhg om de som vil det kan gå inn på slutten av enkelte dager, eller la det være. Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader jo ikke å si ifra, men det er jo litt upraktisk å ta ungene inn igjen siden inneområdet er klargjort til neste dag. Kanskje det blir forvirrende hvilke dager de får være inne, om det blir innført innedager? Har han ikke forskoleopplegg et par dager i uka også?

Hos oss er de store ute etter lunch, men de som er igjen 1615 får komme inn uten at de får sette igang de store prosjektene. Det er mest praktisk for den ansatte som er igjen siden bhg. stenger 1630.

Skrevet

Ja jeg synest at du som har rett til og snakke med de når det gjelder din sønn. Viktig at han har det bra der og ikke går rundt og er lei seg, det er sikkert også like viktig for dem. Men synest jammen det var lenge de var ute,også nå som det har vært så kaldt rundt omkring.

I bhg der jenta mi går er de også ute, men ikke i all slags vær. Snør det og blåser er de inne,er det kaldt er de inne og leker og baker eller finner på andre ting:))

Skrevet

Synes det er lenge å være ute fra lunsj til henting jeg da... Ungene her er iskalde etter max 2 timer ute, enda de har på seg ull og fleece under dressene. Luer og votter + +

Men hos oss har det også vært mellom -7 og -12 siden før jul (uten stopp) Skjønner godt at han ikke vil være ute i mange timer i bhg når det er vinter og kaldt =)

Jeg hadde sagt ifra =)

Skrevet

Si ifra!!!

Der jeg jobber er de "ihuga" utemennesker, og barna "skal" lære seg å være UTE!!!! Jaja, jeg prøver å snu på det men....

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Alle unger er forsjellige og en barnehage skal se på barna indivuduellt.

Ta en prat med de du.

Jenta mi elsker heldigvis å være ute, hun må nesten bæres inn...snø er tipp topp det:)

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Er de ute så lenge? Spiser de ikke ettermiddagsmat (kl 14) heller da? Han blir vel både sulten og sliten av å være ute så lenge! Kaldt er d og..

Skrevet

Ok, da sier jeg fra om det.

At innearealene klargjøres til neste dag skal jo strengt tatt ikke ha noe å si. Det bør kunne ordnes etter at bhg stenger.

Skrevet

Å gjøre klar avdelingen etter at bhg er stengt er ikke aktuelt for min del...da er jeg ferdig på jobb og skal hjem. Kl 17:00 begynner min fritid. Her begynner vi å rydde avdelingen for dagen kl 16:45.

Og til spm ditt, hvis det er fordi han kjeder seg så er mitt svar nei, men om det er fordi han fryser så synes jeg at du skal si ifra.

Skrevet

Kan jo være de spiser 14-15maten inne i garderoben før de går ut igjen. Det har det hendt vi har gjort hvis det er for kaldt til å spise ute og hvis vi skal være ute resten av dagen.

Skrevet

Greit nok at ungene synes snø er tipptopp, men klart de blir leie og slitne av å være ute fra 12 til henting hver dag!

Har full forståelse for at gutten din er lei og ikke vil i bhg, for dette er direkte tragisk. Klart ungene har behov for å komme inn på ettermiddagne! De trenger å få mat i magen og gjerne en hvilestund.

Synes absolutt du skal si ifra, for dette holder ikke mål!

Skrevet

Det bør jo være lagt inn i arbeidstiden, om de ansatte skal gjøre dette. Trodde det var vanlig jeg. Det er ihvertfall sånn i den bhg svigermor jobber i.

Bhg stenger til et tidspunkt, og det betyr at alle skal være hentet da. Så har de en halvtime til å rydde og ordne før de går hjem. Selvfølgelig med betaling. F eks. bhg stenger 16.30 - siste vakt er ferdig 17.00

Skrevet

Jeg ville tatt det opp i bhg, men heller sagt ifra om at han ikke liker seg når han er ute så lenge og at han er veldig nedfor når du henter han, for han er jo såpass stor at han trenger jo ikke fryse selv om han er ute, så lenge han er i aktivitet.

Kanskje de voksne kan være flinkere til å hjelpe han med å aktiviseres ute istedet ? Er sikker på at veldig mange av foreldrene, og ikke minst mange av barna er veldig glad for å ha muligheten til å være så mye ute.

Nå er det jo ikke alle som faktisk er ute-mennesker da, men jeg er veldig glad for at barnehagen til jenta mi prøver å være ute mesteparten av dagen.

Så som sagt ville jeg hørt om det er noe de kan gjøre for å få han til å trives bedre ute. Det er jeg sikker på de gjør om de får beskjed om hva han føler. Er ikke alltid så lett for en barnehage ansatt å oppfatte alt som skjer om ikke barna gir uttrykk om det annet enn til foreldrene !

Lykke til hvertfall :)

Skrevet

Ja jeg skjønner det. Sliter selv med å få han til å fortelle hvordan han har det, og må gå mange runder for å si det sånn.

Jeg skal snakke med dem, og be dem være obs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...