Bumblebeee Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har hypertensjon i utgangspunktet, men dette svangerskapet har jeg klart meg uten medisiner, noe jeg egentlig bruker fast. Blodtrykket har ligget mellom 120/76 og 135/85. Stort sett med et undertrykk på 80-85. I går målte jeg 140/90 hjemme, og hos legen i dag var det 139/88. Æsj altså. Da blir det vel medisiner de siste ukene. Vi skal fortsatt se det an, jeg må inn å måle igjen på mandag. Det eneste "plusset" jeg kan finne er at jeg da får tett oppfølging med UL'er de siste ukene:) Dere andre som har høyt BT og bruker medisiner; hva bruker dere? Jeg brukte nemlig Aldomet i forrige svangerskap, men den har visst gått ut av markedet. Fikk Trandate på barsel da trykket ikke ville ned.
liljamin Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hei! Jeg har aldri brukt btmedisiner før nå! Jeg fikk resept på trandate i dag. Er forøvrig i min 29 uke nå....Har desverre ingen andre erfaringer å komme med...Hadde et bt på 140/90 i dag...Litt kjipt..Brukte ikke medisiner sist svangerskap..målte trykket hjemme da, siden jeg sliter med litt skrekk for btmåling av alle ting! Ha ha, ikke alltid lett å forstå seg selv...Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå