Gå til innhold

Stigende blodtrykk. Andre som har høyt BT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hypertensjon i utgangspunktet, men dette svangerskapet har jeg klart meg uten medisiner, noe jeg egentlig bruker fast. Blodtrykket har ligget mellom 120/76 og 135/85. Stort sett med et undertrykk på 80-85. I går målte jeg 140/90 hjemme, og hos legen i dag var det 139/88. Æsj altså. Da blir det vel medisiner de siste ukene. Vi skal fortsatt se det an, jeg må inn å måle igjen på mandag. Det eneste "plusset" jeg kan finne er at jeg da får tett oppfølging med UL'er de siste ukene:)

Dere andre som har høyt BT og bruker medisiner; hva bruker dere? Jeg brukte nemlig Aldomet i forrige svangerskap, men den har visst gått ut av markedet. Fikk Trandate på barsel da trykket ikke ville ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har aldri brukt btmedisiner før nå! Jeg fikk resept på trandate i dag. Er forøvrig i min 29 uke nå....Har desverre ingen andre erfaringer å komme med...Hadde et bt på 140/90 i dag...Litt kjipt..Brukte ikke medisiner sist svangerskap..målte trykket hjemme da, siden jeg sliter med litt skrekk for btmåling av alle ting! Ha ha, ikke alltid lett å forstå seg selv...Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...