Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg skjønner visst ikke dette helt, jeg. I går var testen positiv, dvs. streken var litt lysere enn teststreken, og da skal visst EL finne sted innen 24-48 timer. I dag tok jeg den til samme tid, og den ble negativ. Dvs. streken ble mørkere enn teststreken. Og her kommer det jeg lurer på: Betyr dette at EL er i gang nå? Eller at den er over? Jeg pleier dessuten å kjenne at jeg har EL fordi jeg har ganske så vondt i tre dager. Jeg hadde vondt i går kveld, men det har gått over i dag. Vi hadde sex for tre dager siden og i går.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Når jeg tok EL-tester måtte jeg faktisk teste 2 ganger pr. dag for å få utslag. Det var altså et veldig kort tidsrom som viste positiv test. Hadde sex samme kveld og der satt spiren! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Tusen takk for svar! Så bra du ble gravid! Så dere hadde altså sex samme dag som den var positiv, og da ble du gravid? Jeg har hørt om mange som må teste flere ganger om dagen for å finne EL. Betyr det at de har veldig kort eggløsning, da? Jeg har alltid tenkt at min ikke er så kort siden jeg har vondt i hele tre dager hver gang.
Musemor med tre søte små Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 I det egget slippes blir EL-testen negativ igjen. Det vil si det ble sluppet et sted mellom de to testene. De fleste har EL på kvelden av en eller annen grunn, så tipper smartene du hadde i går kveld var at egget ble sluppet. Egget lever i minst 24 timer og maks 48 timer, sperm lever minst 72 timer og maks 5 døgn. Siden dere hadde sex for 3 dager siden og i går, skulle det holde. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Hei, Tror vi hadde sex ca 8 timer etter positiv test og resultat ligger nå og sover i sengen sin :-) Jeg var kjempeglad for å bli gravid for da hadde jeg nylig mistet et barn sent i en annen graviditet. Lykke til, dere burde ha oddsene på dere side.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Tusen takk for svar ♂ + ♀ = ♂ og NN! Dette er vårt første forsøk etter å ha mistet igjen, og jeg føler at tiden begynner å ebbe ut for oss. Derfor er det utrolig viktig for meg, selv om jeg later som at jeg ikke bryr meg så mye om det. Jeg håper ♂ + ♀ = ♂ har rett i at smertene kom av at egget ble sluppet i går kveld. I dag morges var det fremdeles litt vondt i magen, men det ble ikke verre utover dagen som forventet. Etter samleiet i går lå jeg med pute under rompa helt til jeg sovna, så jeg håper det gikk bra. Igjen tusen takk for fine svar! Ha en fin kveld! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Og til NN 20:04: Jeg er så lei meg for at du mistet sent i svangerskapet. Det må være utrolig vondt å oppleve. Selv har jeg mistet flere ganger, men det kan ikke sammenlignes med det du opplevde. Jeg er glad det gikk fint med nestemann! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå