Gå til innhold

ang legging og kveldsstell på babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortidlig at en baby på 3 mnd tar natta kl ca1900 og kveldsellet i 1800 tiden? har i det siste måtte"holde henne Våken en times tid,men syntes ikke så veldig om det!

Vi har tidligere tatt kveldstellet rundt 1930-1945 og jenta har da vanligvis sovet innen 20.00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei d er ikke fortidlig. vi begynte rundt den tiden også, nå er han 13 mnd, og legger seg forsatt 1900:)

Skrevet

Jeg begynner med kveldsstellet 17.00-18-00, og hun sovner mellom 19.00-20.00. Har gjort det siden hun var 2 mnd, og det funker kjempebra. Sover til ca 08.00. (Hun våkner til nattpupp altså, men sovner igjen etterpå).

Skrevet

nei, det høres supert ut, vi begynner kveldstell litt før 18. og hun er i seng til 18.30! Er de trøtte, er det ingen vits i å holde dem oppe som du sier;)

Skrevet

Hvordan får dere til det? Vesla mi er riktignok bare seks uker gammel, men får henne ikke i seng føre ved 00-01 tiden. Da våkner hun gjerne mellom 05- og 06. Men sovner igjen etter litt mat, og sover til 09-10 tiden. Er det for mye søvn? :S

Skrevet

Hva driver dere med når dere bruker 2 timer på kveldsstellet egentlig???

Her spiser vi kveldsmat, tar på pysj, skifter bleie og pusser tennene. Og det er gjort på 30 min..

Skrevet

En baby på 3 måneder må få lov å legge seg når den er trøtt vel, du kan ikke tving babyen å være våken. Er babyen trøtt kl. halv syv, hvorfor ikke da legge den? Min er 6 måneder og hun legger seg veldig ofte kl halv syv, jeg kan ikke tvinge henne å være våken heller.

Skrevet

Nei, overhode ikke. Søvn avler søvn, har hvertfall jeg merket. Mi sover sikkert 19 timer i døgnet, og hun er 10 uker. Hun sov enda mer før.. Jeg hjelper henne i søvn ved kos, vugging, gynging osv hver gang jeg ser et lite tegn til at hun er trøtt. (Himler med øynene, sutrer veldig, er urolig osv) Hvis jeg prøver å holde henne våken, blir hun bare enda mer urolig og sutrete, og det blir vanskeligere å få henne til å sovne (fordi hun blir overtrøtt). Så fra å ha urolige kvelder med mye sutring, skrik og skrål, legger jeg henne bare, så sovner hun, og våkner ikke ordentlig før neste morning. Det er virkelig verdt et forsøk! :-)

Skrevet

Vi bruker et par timer på kveldsstell de kveldene hun bader, ca annenhver dag eller oftere. Hun elsker å være på badet, så vi bruker den tiden til "dagens høydepunkt". Bader henne lenge, masserer med olje osv.. Ammer og koser i senga en god stund før hun sovner, og så avslutter leggeprossesen med å løpe 5-10 ganger inn til henne for å putte inn tutten igjen, hehe.. Det går fort to timer da. Har en 5-åring også som skal ha kveldsstell. Vi dusjer ofte sammen mens hun lufter rumpa på gulver imens. Så får vi gjort alt på èn gang. Etter jeg har lagt henne, skal han legges, og ha litt alene-tid med meg. Så det går fort 2-3 timer med kveldsstell/legging her i gården gitt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...