Gå til innhold

Hvor mye melk bør disse små ha i seg nå?


Uro4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her får lillebror i seg minimalt med melk for tiden. Han klarer ikke ta puppen nå som han er så forkjøla - får ikke luft via nesen. Så her er det lite gitt. Bør man gi mme? Vært diskutert i en tråd nylig her og jeg trodde kanskje ikke man trengte gi ekstra mme til puppenektere? Bare de får væske nok ila dagen.

 

Andre veien vet jeg ikke. Men kan tenke meg at melken da vil fortrenge annen næringsrik mat som jernholdig grøt? Det er vel ikke helt heldig tror jeg. En bør hvertfall passe på at barnet får i seg nok mat ellers.

 

Ikke lett dette med maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAn skal visst regne med grøten som melk... Det fikk jeg beskjed om sist..¨

 

Så snuppa her får i seg ganske mye om dagen, for hun har grøt * 2(3) ganger + flaske på kvelden og natta...Føler at hun ligger i overkant av hva hun bør...

 

Men, veit jo ikke hva grensen er....

 

MME og puppe nektere veit jeg ingenting om....Desverre.

Sluttet å amme da snuppa var ca 3,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt ca 6 dl inkl grøt. Men vet sannelig ikke. Her får knerten ei lita flaske før han legger seg, ellers amming det han gidder. Er så vanskelig å vite hvor mye han får ut av puppen og jeg har hele tiden hatt for lite til han.Får som regel til 4 amminger, men noen ganger gir hans seg etter et par slurker.

Det jeg har hørt er at for mye melk kan hindre jernopptaket og at det i alle fall er viktig med c-vitamin, da det fremmer jernopptaket. Samtidig har jeg hørt at melken er veldig viktig til de er 9 mnd. Etter det er det bra å få i seg melk, men ikke like viktig å få så mye.

Men dette er bare ting jeg har lest og hørt, men ikke vet noe sikkert. Litt i vilska på det her jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen anelse på dette, ikke tenkt på at han kan få i seg for mye. De gulper jo opp det som er til overs.(eller?)

 

Er jo de som fullammer lenge og de vet jo aldri hvor mye de får i seg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...