Gå til innhold

Sliter med å spise " riktig " mat . .


judianna

Anbefalte innlegg

Huff , blir av og til så fortvilet for jeg får ikke i meg riktig og sunn mat , har alltid likt knekkebrød og grønnsaker og fisk , men no er det som om alt det byr meg helt imot . Kunne jeg spist boller hele dagen kunne jeg gjerne gjort det . Det er ikke det jeg er redd for å legge på meg for mye i svangerskapet , men er heller redd for at babyen ikke får noe særlig vitaminer i seg :-( .Mannen min er nesten galen på meg , for han prøver jo alt han kan for at jeg skal spise sunn mat , for jeg kan gjerne bare spise skiver til middag . Det gjør meg ingenting . Heldigvis får jeg i meg litt frukt da , men føler alikevel at det ikke er nok . . . huff , noen andre som sliter med det samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også har tenkt mye på det, og har også babyen i tankene og ikke direkte vekten. Jeg spurte legen om dette og han mente at jeg mest sannsynelig får i meg det jeg skal. Jeg er fortsatt litt urikker på om dette faktisk er sant eller om han bare sier det for å berolige meg. Samtidig har jeg ikke lyst til å spørre jormoren min om det samme, for hun vil trolig bare se veldig stygt på meg, og lekse opp for meg om å spise fisk, bønner og all slags grønnsaker. Det er med meg som sikkert med deg også, at jeg er begynt å bli uvell på kveldene nå når jeg spiser middag. Jo enklere maten er, jo enklere får jeg det etterpå!

 

Sitter derfor noen ganger igjen med dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at babyen får "førsteretten" på det den trenger fra våre lagre, slik at kroppen vår blir lidende før babyen, i alle fall. Det kan jo være en oppmuntring. ;)

 

Men merker selv at jeg har det mye bedre når jeg spiser lite sukkerholdig, og mye frukt grønt og drikker mye vann. Men det har blitt vanskeligere å være disiplinert den siste tiden... :( Kaker og godteri roper på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ja, jeg er helt sjokolade og godtegal, prøver å spise sunt først, i det minste, men klarer ikke å la være å raide godteskapet...

 

har ikke lagt på meg så voldsomt, så det er ikke problem sånn sett, men gryktelig irriterende.. MÅ bare ha. huff. håper det snart går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...