Gå til innhold

Klærne blir for trange, hvor kjøper dere mammaklær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tømt skapet for klær og det ble veldig god plass der. Må ha litt påfyll i tiden fremover og liker godt å kjøpe klær på nettet. Noen som kan anbefale gode nettsider med mammaklær, eller andre butikker dere er fornøyde med.

Hvilke undertøy bruker dere i denne tiden? Alle bh'ene mine begynner å bli for små. Men finnes det svangerskapsbh'er eller kjøper dere ammebh nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må få si at mammaklær er en begredelig opplevelse så langt. Det jeg har funnet er stort sett kunststoff (polyester, viskose etc.) som jeg ikke bruker til vanlig og i alle fall ikke når jeg er gravid - merker allerede nå at jeg svetter mer og da er kunststoff virkelig det verste å ha på seg.

 

Jeg har vært på svangerskapet og Den Kule Mage i Oslo og ble skikkelig skuffet - mye syntetstoff, dyrt og rett og slett for meg kjipe klær. Er ganske opptatt av mote og ønsker å beholde stilen min så mye som mulig selv om jeg er gravid. Ingen av butikkene var akkurat noen skattekiste rent motemessig selv om nok mye av det var praktisk utformet. Har sett en jeans på Den Kule Mage jeg har lyst på men den koster nesten 1000 kroner. Det er litt mye for en så kort periode som et svangerskap tross alt er. Vurderer allikevel å kjøpe den da jeg er tilhenger av noen kvalitetsplagg foran mange dårlige.

 

Av nettbutikker har jeg blant annet vært på nelly.com som har egen mor&barn-avdeling og ellos.com. Jeg anbefaler IKKE Mama Licious-jeans, på meg var de helt håpløst stygge og jeg prøvde flere forskjellige størrelser. Men det kommer sikkert an på kroppsfasong - alle er vel forskjellige :)

 

Ellers må jeg få si at jeg sverger til H&M - selv om kvaliteten på klærne er så som så og de også har mye syntetfiber. Jeg kjøpte et par mamajeans der som etter tre dagers bruk har blitt tre størrelser større.... Blæsj. Det jeg VIRKELIG kan anbefale (og som jeg nesten ikke vil anbefale i redsel for at det blir utsolgt) er topshop.co.uk som sender til Norge. Det er såpass billig at selv med porto (£ 5) og toll (kr 120 i fast gebyr + 25 % - tror jeg - av kjøpesummen som overstiger kr 200) blir det billigere enn å kjøpe de kjipe plaggene som tilbys ellers i Norge, i alle fall som jeg har funnet. Jeg har bestillt en kjole og planlegger å kjøpe en haug til + mange av de nyyyydelige toppene :) Mesteparten er til og med 100 % bomull! Og så skal jeg ta turen til Gøteborg og handle litt på Top Shop-butikken som er der!

 

BHer har jeg ikke peiling på ut over at alle mine lekre Agent Provocateur-bher begynner å bli alt for små, bu-hu. Lurer på om det er noe vits i å kjøpe så veldig mange nye før fødselen for når ammingen starter blir vel puppene dobbelt så store igjen, eller? Noen med erfaringer om dette?

 

Dette opptar meg en HEL DEL så jeg er veldig glad om noen har tips til butikker eller nettsteder med kule og bra mammaklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått til innkjøp av mammaklær enda, men har kjøpt noen klær i vanlige butikker. Da har jeg bare kjøpt en størrelse større en hva jeg vanligvis bruker og valgt topper som ikke er tettsittende. Det finnes jo mange tunikaer og topper som har forholdsvis grei fasong, også når man er gravid. Det er jo mye av det som kommer inn nå - moten.

Ellers har jeg sett litt på ulike nettsider. Nelly.com har mammaklær som er litt moteriktige og som ikke har en helt uoverkommelig pris. Jeg kommer til å satse på basic klær og heller pynte opp antrekket med smykker/øredobber. H & M er jo da aktuell.

 

Ang. undertøy, har jeg bare kjøpt nye vanlige bh`er i passende størrelser. Jeg vet ikke om det er det som er vanlig, eller de fleste pleier å bruke ammebh allerede?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM har et greit utvalg.. bedre enn de aller fleste.. til en pris som en kan leve med.. ellers så har du jo ganske mange steder på nettet som selger.. bare søke på mamma klær så kommer det opp..

 

Du har designer mammatøy og.. for eks 2wear...men er litt usikker på hvor en får kjøpt det.. men det kan du finne på nettsiden 2wear.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel brukt ammebh'er i sv.sk., for da kan jeg bruke de etterpå og. De første jeg bruker blir jo for små i starten av ammingen, men er fin når en trapper ned på ammingen etterhvert. Evt kan man jo kjøpe med den str rundt en har før en øker der og (de som gjør det), og så heller bruke en forlenger den perioden det trengs. Ander veien blir litt håpløst, for da sitter jo ikke bh'ene skikkelig om de er for løse :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode svar. :)

Jeg har akkurat fått en pakke fra H&M, ble super fornøyd med den ene mammabuksa fra der. Og den kosta bare 299...Den andre jeans'n sender jeg tilbake. Helt forferdelig og kosta 499. Ikke alltid det dyreste som er best. :)

Magen har virkeleig begynt å komme, men jeg er bare stolt av den. :))))))

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en forlenger er et stykke som du kan feste mellom krokene på bhen din.. sånn at den blir lenger rundt.. den har kroker og hekter på samme måte som bher så en kan ha det litt mer komfortabelt uten at man må ut å kjøpe nye bher om man blir litt lenger rundt bysten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlenger er sånn liten sak med hekter på som du fester slik at du kan få større omkrets på bh'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha kjøpt en vanlig stretchbukse på vero moda i en størrelse større enn vanlig, også har jeg fått arve endel topper fra mine to klesbevisste søstre som har masse klær til overs i skapet. Selv om de ikke har vært gravide så har de masse vide topper og lign, det er jo, heldigvis for oss, det som er moten for tiden.

Var innom HM og prøve noen mammaklær, men de svømte jeg i, ingen vits i å begynne enda med det for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til en over her så synes jeg Mama-Liciousklærne er helt fantastiske. Spør om hjelp i butikken til å finne en bukse som passer. De som jobber i slike butikker er ofte flinke. Samtidig synes jeg Mama-Licious her mange deilige gensere og også mye tøy som er litt "penere" som skjorter og tunikaer og slikt. Og singlettene er jo bare himmelske!!!

Du kan kjøpe Mama-Licious på nameit.com

Mitt tips er å skaffe deg et par gode bukser så tidlig som mulig selv om du klarer å presse deg inn i dine vanlige bukser enda, så vil du oppdage at det er mye mer behagelig med en god mammabukse. Topper og gensere trenger jo ikke være mammaklær... hvertfall ikke i starten. Og til sommeren skal vi jo bare gå i bikini uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt magebelte på H&M. Dvs at jeg bruker mine vanlige bukser, men har smekken åpen :o) Beltet skjuler dette veldig godt.

Til sommeren vil jeg bruke sommerkjolene jeg har i skapet.

Og heller ha et belte eller noe under magen for å bli litt mindre flodhest.

Tights legger jeg bare under magen.

Fant noen fine mamma/linbukser på Mango sist. Helt klart mye dårlig og/eller dyrt der ute =(

 

Under første graviditet kjøpte jeg amme bh mens jeg gikk gravid.

Det kunne jeg spart meg for.. Brystene vokser mye mer når melken kommer =) Sats på noe behagelig om det betyr mer enn hvordan det ser ut:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har funnet en nettbutikk som heter 4mum.se. Her fant jeg mange fine jeans, skjorter, tunika,badedrakt, thights, lange singletter og skjorter. Det meste var av kjente mammaklær-merker.

De har noe salg ennå, men begynner å få inn vårnytt nå.

Gleder meg til pakken kommer i posten. Skal bli godt å kunne pynte seg litt igjen nå som formen gradvis begynner å bli bedre :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har vert lirr rund forbi å sett på mammaklær. var på hennes og mauritz i går, å der kjøpte jeg 3 fine jeans. ser ikke ut som sånne typisk gravidbukser, å de er veldig behagelige å gå med. var heller ikke dyre.

har ikke følt meg så fresh som nå på de siste 3 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil legge til at asos.com har egen maternity-linje med mange pene klær - spesielt kjoler. Litt annen stil enn de fleste andre mammaklærne jeg har sett. Rimelige priser og godt utvalg! Enig i at H&M har bra ting også, men jeg synes det er mye dårlig kvalitet på tøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...