Gå til innhold

Hvorfor sparker baby mindre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38. Var hos lege i uke 36 og klagde på mindre sparking under normal kontroll. Hjerterytmen var allikevel fin da. Uke 37 var jeg på sykehus, og hjerterytmen + ctg var fin, selv om gynekologisk overlege var enig i at det var rart av babyen lå så stille, uten en bevege noe særlig på seg.

Er nå i uke 38, og kjenner så vindt at han er der inne. Av og til kjenner jeg bittelitt, men ikke sånn som det var i uke 37 engang; da kunne han holde på flere ganger om dagen. Nå er det kun snakk om kanskje en gang.

Og alle historiene jeg har hørt om babyer som sparker opp i ribbein og strekker på seg - ikke kjent noe til det heller :( Åh som jeg gleder meg til han kommer ut sånn at jeg kan overvåke at alt er bra visuelt med mine egne to øyne!

Jeg er ganske bekymret pga at jeg har leddgikt, og meget høy sr ved forrige kontroll (uke 37), gyn. overlege på sykehus visste ikke så mye om leddgikt, men mente det ikke hadde noen betydning. Jeg er redd mitt pågående utbrudd kan svekke eller i verste fall ta livet av babyen. Sukk - så bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, fikk helt vondt av deg nå. Min baby kan og variere litt på aktivitetsnivået, er i uke 36. Og de blir som regel litt roligere mot slutten når det blir trangt om plassen. Men hvis du kun kjenner liv en gang om dagen tror jeg at jeg hadde ringt føden om jeg var deg.

Skrevet

Alt er nok bra. Babyer roer seg mot slutten. Jeg har smått måttetb pakke i meg noe søtt for å sjekke responsen. Men er du usikker så ta kontakt. Du skal ikke gå å bekymre deg. Krev ekstra sjekk. Jeg krevde det sist pga engstelse og ble satt i gang samme dag på grunn av overtid og lite fostervann. Jeg var på overtid, men alikavel. Ikke gå å engst deg slik. Jeg har selv leddgikt og vet ikke om det har noen betydning, men ikke la dem overkjøre deg. Stå på ditt.

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke noe hyggelig ut. Vet godt hvordan det er å bekymre seg for den lille i magen. Jeg støtter henne som sier at du burde få deg en sjekk. Det er bedre med en sjekk for mye og å bli kvitt bekymringene enn å gå rundt som du har det.

Ta kontakt med føden og fortell det som du gjør her! De kan nok hjelpe deg, eller komme med noen beroligende ord :-)

Lykke til!

Skrevet

Det er helt normalt at man kjenner mindre spark etterhvert, det blir trangere og trangere plass, så babyen har ikke så mye å gå på. Sparkene kan også gå over til andre bevegelser, litt større mer flytende bevegelser (nesten som en vindusvisker el.l) men man skal kjenne liv hver dag!!

Hvordan er det med hikking?? kjenner du det feks?

Hva sa overlegen i forbindelse med undersøkelsen, at han syntes det var rart og ikke noe mer??

Tror jeg hadde tatt en tlf til føden og forklart saken, bedre å sjekke engang for mye. Ikke bra for deg å gå rundt å være bekymret, lykke til.

Skrevet

Er 39+3 i dag og jenta i magen har vært veldig rolig, og da sånn som du beskriver de siste 3 ukene, var og tok ctg i uke 37+4 og alt var greit. Når det nærmer seg slutten blir de somregel mye roligere, de har jo mindre plass og jeg tror de forbereder seg på å bli født. Lader liksom opp :)

Vet ikke hvordan sykdomen din kan påvirke babyen, men har bekjente med leddgikt som har fått friske og sterke babyer.

Gir deg kanskje ikke så mye svar men jeg tror nok det skal gå bra med babyen din :)

Masse lykke til :)

Skrevet

Er godt å høre at flere kjenner mindre bevegelser på slutten - jeg antar at det å kjenne et fall fra verdens største akrobat til verdens lateste syvsover er litt av et sjokk for en kontrollfrik av en førstegangsfødende som meg selv. Skulle nesten ønske at jeg hadde mitt eget ctg-utstyr av og til. Eller UL-utstyr :P Det er veldig frustrerende med leger som sier: jeg vet ikke - og jeg gidder ikke finne det ut (ikke at de sier det siste, men det er slik det føles ut)

Heldigvis har han beveget seg i kveld etter at jeg har drukket cola - vanligvis drikker jeg ikke sukkerdrikker, men tenkte at hvis en colaflaske inneholder 25 sukkerbiter burde vel det få fart på ham. Og det har det heldigvis. Fremdeles små - stusslige bevegelser, men han er i hvertfall fremdeles i gang.

Skrevet

Har du prøvd å drikke et glass iskaldt vann?? Eller noe annet iskaldt for den saks skyld...

Det bruker å få fart på denne frøkna hvertfall! :)

Det er ikke alltid sukker gir samme resultatet i min mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...