Gå til innhold

Hei jenter !!! Hvilken uke begynner vi på 7 mnd ????


smaily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener 7. måned starter med 28. uke. Er selv 27+1 i dag og tror derfor vi begge nå er i 7. måned. Men det er ikke så lett dette her. Går i surr jeg også..... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det sånn at når vi er i uke 28 (altså dagen etter 27+6 om dere skjønner hihi), så er man i 3. trimester og 7. mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er i 7. måned i uke 31.

 

Enkleste måte å regne det ut på er ut fra datoen man har termin. Jeg har termin 5. mai og regner at jeg er i 7. måned fra 5. mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det stemmer! Men for min del er det mest naturlig at man regner mnd etter antall fullgåtte. Også er det mye enklere for andre å forstå hvor langt man er. Hvis jeg sier at jeg er i 8.mnd neste uke, begynner jo folk å forvente fødsel allerede nå :)

 

Smak og behag dette her, men for min del er et svangerskap 9 mnd, og da må man regne etter fullgåtte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneder og dager

 

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

 

Er det noe sånt du er på jakt etter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Jeg regner også slik. Dvs 1 mnd er ca 4 1/2 uke.

 

De færreste synes det stemmer med at man går 10 mnd gravid, mht dersom man regner 1 mnd=4 uker. -Er derfor mye enklere å regne 1 mnd =4,5 uker.

 

MEN, det tar litt lenger tid når man regner slik. :) Lenge leve tålmodigheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Hadde det vært en dame som lagde kalenderen og ikke en mann, hadde vi nok hatt tretten måneder i året. Hver måned ville da hatt 28 dager (en normal menssyklus) Vi hadde bare hatt en dag til overs i året, og det kunne vært nyttårsaften. :) Og det hadde gått opp med nøyaktig 4 uker i hver måned. Da hadde man gått gravid i ti måneder. Det er jo helt utrolig at kalenderen ikke følger naturen. Den snodige kalenderen vi har nå med 30 dager her og 31 dager der er jo helt bak mål spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...