Gå til innhold

sur sjef pga sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sykemeldte meg 100% i 14 dager i dag og sjefen ble dritsur!!! Så da måtte jeg gråte en skvett...fy faen, hater sjefer som ikke forstår at man i visse deler av livet prioriterer unger og ikke en masete jobb.... GRRR!!! Godt med en utblåsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne;) De skjønner ikke at alt ikke bare dreier seg om jobben, det finnes faktisk et liv utenfor også!! Og livet får et litt annet perspektiv etter at man har fått barn. Mannlige sjefer har null forståelse for at kroppen faktisk ikke fungerer helt som den pleier under denne tiden, og forventer at du yter på topp som vanlig. Utrolig slitsomt å bli mistrodd, selvom man har jobbet der i mange år og hatt ekstremt lite sykefravær. Man må jo tenke på helsa og ikke på jobben i disse situasjonene, og ikke slite seg helt ut...

God bedring:)

Skrevet

Ja, jeg er så veldig enig med deg! Føler at sjefen tror jeg bruke dt som en unnskyldning for å slippe å jobbe....men når man spyr bare man blir litt sliten, og sover 3 timer på kvelden hver dag og legger seg kl halv 10, da er det ikke mye igjen av dagen.....uff nei, dra til dundas hele sjefen, nå er det meg og bebis i fokus! Bare så synd at slike ting ødelegger litt "gleden" noen dager....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg fikk sure kommentarer på at jeg meldte fra sent når jeg ble syk. Ga han beskjed om at slike kommentarer kunne han spare seg. Jeg kan jo ikke vite på forhånd når jeg blir syk og det burde du også skjønne! Var svaret han fikk av meg :)

Skrevet

Uff, dette kjenner jeg igjen fra sist svskap, så slitsomt, å føle seg som en ekstra belastning for jobb i tillegg til å være dårlig.. Dette bør en god sjef holde seg for god til!

Husk: All sykemelding som skyldes svangerskap dekkes av staten fra dag 1, i motsetning til annet sykefravær der arbeidsgiver betaler de første 14 dagene, og dermed gjør mange arbeidsgivere "sure" for korte fravær.. Dermed koster ikke ditt fravær din arbeidsgiver noe som helst, så de kan lønne en vikar for deg uten kostnad !!

Håper dette er til oppmuntring, og god bedring til deg!

Skrevet

Tusen takk!! Den kommentaren der var akkurat det jeg trengte å høre!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...