mette89 Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 jeg er 13 dager over termin og skal bli satt i gang i morgen eller på fredag, er det noen her som har erfaring med dette? og hva gjør dem på sykehuset?
Ladybug~N&E Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 jeg har blitt satt igang. dette var to uker før termin og jeg var allerede moden og hadde 3cm åpning så hos meg så tok de vannet og så fikk jeg drypp da jeg ikke fikk egne rier. gutten var ute 4timer etter første vonde rie. dette var min første. men vet at dersom man ikke er moden så vil man få modningspiller, gele eller ballongkateter for å modne livmorhalsen. usikker på hvordan de ulike tingene fungerer desverre annet enn at pillene settes i skjeden hver 6time. man kan gå i fødsel av dette og få egne rier. dersom man ikke får egne rier så blir man satt på drypp og/eller man tar vannet etterhvert. så er det bare å vente til lille kommer;)
mette89 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2010 ok, var på sykehuset på søndagen og da hadde jeg null åpning så er nok ikke moden nå heller. men tusen takk for svar, håper det blir satt i gang i morgen men er ganske nærvøs for at de setter meg på enda lenger vente tid:(
prøver-igjen Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Hei! Jeg ble satt igang for to uker siden:) Jeg var 13 dager over termin, og fikk velge om jeg ville settes igang eller ikke. Hadde vært mange ganger til kontroll og de hadde tøyd livmorhalsen 4-5 ganger, og strippet 3 dager før. Men det hjalp lite, jeg var ikke moden selv etter tøyingen. Så 13 dager over termin fikk jeg satt inn en ballong for å bli moden. Det skulle visst være naturmetoden. Det var omtrent som et kateter, fikk en klump festet på innsiden av låret og ble sendt hjem. Skulle tilbake til sykehuset dagen etterpå. De har en skala for modning. Jeg hadde 3 (av 10) før insetting av ballong. Om morningen datt ballongen ut, og når jeg kom tilbake hadde jeg 4 poeng. (for mange kan denne ballongen sette igang rier...) Jeg fikk da en stikkpille nedentil for å bli mer moden. Ble da innlagt på sykehuset. Måtte ligge 1 time etter insetting. 6 timer etterpå skulle de sjekke modning og evt sette ny tablett. Mange må ha 2-3 tabletter. Men for min del var det nok med en. Etter 6 timer hadde jeg 7 poeng, og det var akkurat nok til å ta vannet. Så da ble jeg overført til føden og de tok vannet! Og riene begynte virkelig å ta seg opp. 2 timer etterpå hadde jeg 6-7 cm åpning! Lykke til!
ellen-propellen Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er satt i gang i dag. Her var det moden livmorhals og en hel centimeter åpning:-O. Jeg har fått stikkpille 1 gang,og venter nå på riene.
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Jeg ble satt i gang for 4 år siden, 8 dager før termin. Kom inn på sykehuset med 2-3 cm åpning og 3 poeng av 10 på modning, fikk 1 modningstab. Fikk noen svake rier som jeg nesten ikke kjente. Etter 4 timer sjekket de igjen å da hadde jeg 4 cm og modning på 9 poeng. Da tok de vannet.Riene begynte å hagle etter 5-10min og etter ca 45 min hadde jeg full åpning, presset så i 1 time før han endelig klarte å komme seg ut. Han satt fast skeivt i åpningen veldig lenge.. Jeg var veldig fornøyd med fødselen etterpå, var i ganske grei form
Bumblebeee Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Jeg ble satt i gang 13 dager før termin forrige gang. Var ikke moden. Fikk gelé, og vannet gikk etter 4-5 timer. Riene startet om natta, og jenta var ute neste formiddag. En fin fødsel
2 flotte gutter :-) Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har ikke blitt satt i gang, men er 2. gangs nå og 8 dager over termin. Har tenkt mye på at jeg håper å slippe å bli satt i gang, av en eller annen grunn syns jeg det høres litt skremmende ut. Men etter å ha lest disse erfaringene har jeg blitt mer beroliget. Takk alle sammen:-) (Selv om jeg håper han kommer før igangsetting;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå