Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 15. uke, og alle steder jeg leser, også her på BIM, står det at man skal kunne kjenne livmoren sin utenpå magen nå, men jeg kjenner ingenting, uansett hvor mye jeg trykker og klemmer. Nå har jeg riktignok litt mye polstring på magen, men likevel... Er det noen andre som har opplevd dette? Blir litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia :)

Om du kjenner etter, skal livmora kunne merkes langt nede i magen, så vidt over venusberget (eller hva det nå kalles). Min erfaring er at det er lettest å merke den om man trykker på sidene av den, ikke på toppen. Håper dette er til hjelp - regner med de individuelle forskjellene er store. Lykke til :)

Skrevet

Jeg starter på uke 14 imorgen, men kjenner ingenting. Var hos legen idag og hun kjente tydeligvis noe og målte, men på det symfyseskjemaet ligger jeg helt i underkant av det mørkegrønne så tviler på at den hadde kommet seg veldig langt opp. Er førstegangs da så det kan ha noe å si, men stresser ikke med at jeg ikke kjenner noe. Hun fant lett hjertelyden og alt virker bra :)

Skrevet

På besøk fra 3. trimester.

Jeg merket ikke noe til noen livmor i uke 15, og jordmora fant den heller ikke på første besøk hos henne samme uke.

Da jeg var på obligatorisk ultralyd i uke 19, fant jordmor den godt over navlen, så alt var i orden, bare litt vanskelig å finne tidligere, av en eller annen grunn (kanskje på grunn av ekstra polstring?).

Skrevet

Jeg er i uke 17 nå og kjenner godt til livmora.. Kjenner vel mest at den er hard, samt at det er ubehaagelig å trykke rett på den.. Når jeg trykker på "vanlig" mage er det ikke ubehagelig i det heletatt, men der livmoren er er det ubehag som sprer seg utover om du skjønner :P Btw.. Jeg og har ekstra polstring ;)

Jeg må bare spørre.. Er det normalt at livmor ligger kant i kant med navlen i uke 17?

Skrevet

Jeg er 14+1 og kjenner den midt mellom navlen og skambeinet. Ltt ubehagelig å trykke rett på den, men den kjennes godt.

Skrevet

jeg er 17 uker på vei og aner ikke hva jeg skal kjenne etter. Men det er ikke sååå viktig for meg.

Skrevet

Jeg kjenner ikke hvor min er heller, og jeg er i uke 20. Syns jeg kjenner den nesten under puppene jeg, men det er jo fysisk umulig, jeg VET at den ikke er der. Hehe. Vet jo ikke hva jeg skal kjene etter, og syns ikke noe om å driev å kna og presse på magen heller.

Skrevet

Jeg går inn i min 16. uke i morra, og jeg kjenner den like i bukselinningen :) Ta utgangspunkt i benet du kjenner like under bukselinningen og trykk moderat oppover til du kjenner d går fra hardt til mykt.... Om du skjønte den hehe ;) Str på livmora varierer mye fra person til person har jeg hørt av lege, så ikke noe å bekymre seg for om du ikke klarer å kjenne den selv :) Og du vokser i rykkog napp,så plutselig kan d gå fra liten livmor til like under navlen på en dag eller to :)

Skrevet

Jeg er i uke 20+3 nå å kjenner livmora godt :) har kjent den en stund..

har bare "kjent" meg fram... hvor det er hardt og hvor det er mjukt... Jordmora tok mål av magen igår, så viste meg hvordan jeg skal kjenne akkurat å... MEN var ikke særlig godt da hun klemte :-s auu hehe!!

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. :)

Godt å høre at det ikke er bare meg som ikke finner den, så nå ble jeg litt beroliget. Skal til jordmor om en drøy uke, så da satser jeg på at hun finner den.

Skrevet

Før jeg var hos jordmor i uke 15 kjente jeg ingenting. Men jeg visste jo heller ikke hva jeg skulle kjenne etter:) Men når hun viste meg hvor og hva jeg skulle kjenne etter, så fant jeg den selv. Nå kjenner jeg den hver dag:) Om morgenen før jeg står opp er den knallhard, spesielt i nederste del av magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...