liljamin Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei, her kommer jeg:-) Er i min 29 uke nå, og inn i siste trimester:-) Har vært på kontroll i dag, og faktisk fått blodtrykksmedisiner. Har hatt litt høyt bt de siste kontrollene ( 140/90). Lurer på om noen flere her inn har hatt det samme? Skal prøve med veldig lav dose nå, og se hvordan det går...Litt spent kjenner jeg:-/
Tessa-81 Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Er det svangerskapsrelatert høyt blodtrykk eller har du utslag på proteiner i urinen og? Regner med du blir fulgt godt opp med å måle blodtrykket nå som du har startet på blodtrykksenkende medisin. Noen får en plagsom bivirkning med veldig ubehag i brystene. Da hjelper det visst med å legge noe kaldt på.
Bumblebeee Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Jeg fikk Trandate på barsel sist, og brukte dette frem til i sommer. Har klart meg uten dette svangerskapet, men i dag ble trykket målt til noe for høyt, så da er det vel like før jeg må åpne pilleboksen igjen Har høyt blodtrykk i utgangspunktet jeg da. Merket ikke noe til bivirkninger av tablettene jeg.
liljamin Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2010 Det er nok svangerskapsrelatert. Jeg hadde det samme sist gang, men fikk ikke medisiner mot det da. Legen ville bare være på den sikre siden. Det er litt vanskelig å måle bt på meg visstnok:-/ Jeg sliter med litt legeskrekk og hater målingen. Blir stressa av det, og da blir bt automatisk høyere enn det er i virkeligheten.. Jeg hadde spor av protein i urinen, men det var så lite at det var ikke noe jeg skulle bekymre meg over sa jordmor. Ja, jeg vil få tett oppfølging resten av svangerskapet, og det er godt :-) Utviklet lett svangerskapsforgiftning sist gang, vil helst unngå det nå...Takk for gode råd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå