Gå til innhold

bilstol? hjelp!!!

mor til Tordenskjold +ny spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Vi må kjøpe bilstol til den lille som kommer i august. Til førstemann lånte vi et Acta Graco, men følte det ble fort for lite, så ønsker et annet sete denne gang.

Er det noen som har anbefalinger???

Blir litt smågal av å lese om alle testene på bilstoler.....

Eneste jeg vet at jeg også ønsker denne gang er at det er en type base til setet.

Håper noen der ute kan hjelpe en forvirret sjel......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maxi cosi med base.. med da må dere ha isofix i bilen da=)

det er et lett sete, BEST I TEST, og kan bruke det til ungen er ca ett år =)

90% av befolkningen kjøper det :P

Skrevet

du må ikke d nej.... maxi cosi basen har faktisk muligheten til å bli festet med bilbelte :D det er den eneste bilstolbasen som har både isofix og bilbeltefestingsmuligheter!

Skrevet

Vi har skaffet HTS Izi Sleep. Det kan brukes base og med bare bilbeltet.

Det som er genialt med dette setet er når dere kommer fram og skal ut på f.eks shopping, men barnet sover, legg ned seteryggen på setet, så ligger barnet konfortabelt og trygt i stolen mens du er inne på butikken. Slipper å bekymre deg for å må legge barnet utstragt for å avlaste ryggen den første tiden i vogn eller noe slikt, bare for en rask middag innom svigers osv. :o)

Skrevet

Kan man kjøpe understell (hjul) til Izi Sleep?

Eller er det andre seter man kan kjøpe undestell til, uten å kjøpe "hele" sportsvogna? (Får man kjøpt bare undestell?)

Skrevet

det er jeg litt usikker på, tror ikke at du får kjøpe understell til de stolene. Kanskje du finner noe på www.hts.no

Skrevet

Juligutt, jeg tror hts easy sleep fås med hjulstativ nå så du enkelt bare klikker setet av basen og vips på understellet så har du "vogn" når du skal handle elle ordne noen ærrend uten å vekke baby eller styrenfpr mye med seler eller opp og ned i vogn. Som hun over sier, veldig fint å kunne legge ryggen på bilseter ned så de får strukket ryggen sin, de små skal sitte i setet minst mulig pga de små ryggene ikke tåler den belastningen. Eneste jeg ikke er så fornøyd med ang hts easi sleepen er vekta, sikkerhet veier dessverre... Vi skal bruke easi sleepen til forrigemann til neste baby også, har basen også. Og så håper jeg vi kjøper en sånt understell trillevogn til setet også, det fantes ikke da førstemann skulle hatt det. Tror kanskje vi har lyst på det nå.

Maxi kosi er også et populært sete, det er mye lettere å bære på.

De fleste jeg kjenner hadde enten hts eller maxi kosi. Man kan bli helt sprø av alle testene... Finn en babybutikk med litt skolerte ansatte og få

dem til å gjennomgå setene med dere og prøv seler og baser osv med

ei dokke eller noe oppi og forsøk å bær litt på dem. Lykke til med

de vanskelige valgene:-)

Skrevet

Takk takk for gode tips:)

Må nok ta meg en tur rundt på diverse butikker og høre hva de sier, og prøve setene litt ut på egenhånd.

Skrevet

Det her er ikke enkelt.

Jeg jobber selv med salg av barnestoler, og kan kanskje litt mer enn snittet om dette. Jeg har vært på mange kurs og visninger, og vet hvor lite som skal til for å skille mellom liv og død (eller normal eller grønnsak) i en eventuell kollisjon.

Likevell har jeg ikke helt bestemt meg for hvilken stol jeg skal velge.

Enten hts sin izi sleep (med base) eller cybex sin.

Jeg likte løsningen med solskjermen best på cybex-stolen, men ellers liker jeg hts sin best. Hts sine er veldig pene samtidig som jeg VET at sikkerheten er godt ivaretatt.

HTS sin stol er noe tyngre enn Cybex sin. Mange ser det som en bakdel, men rent sikkerhetsmessig er det trolig en fordel?

Og for å svare på spørsmålet høyere opp her: Ja, man kan få tak i vognunderstell fra HTS. På cybex sin stol kan man bruke andre "standard" vognunderstell. (feks Brio hvis jeg ikke husker helt feil)

Skrevet

Hei.

Vi venter også i august :) I forrige uke var jeg å kjøpte Besafe izi sleep for vi var misfornøyd med det britax setet vi hadde til første mann. Vokste ut av det med en gang. Men Besafe skal være konstruert så det kan brukes lenge og syns det var kjempelurt med den nedfellbare ryggen når det ikke står i bilen.

Lykke til med valg og kjøp :)

Skrevet

Limuna:

Siden du jobber med dette til daglig vet du kanskje prisen på sete og understell?

Tror det blir HTS på meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...