Gå til innhold

Forslag til sunn kyllingmiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kylling er jo sunt i seg selv...

Men kyllingfilet, fullkornsris, woke grønsaker? '

Noen med forslag til noe annet enn de jeg alltid lager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat med marinerte kyllingbiter (skjær fileten i biter, mariner og stek), her er det bare fantasien som setter grenser :) Putt i det du liker i tilegg til kylling og pasta :-)

Jeg er ikke så god med sunn sunn mat, spiser vanlig norsk mat og det jeg har lyst på :-) Syns vanlig pasta er bedre enn fullkornspasta og da spiser jeg det jeg syns er best .-)

Viss du har leirgryte kan du putte i masse gode grønsaker og kyllingfilet og steke i ovnen med litt kyllingbuljong over... Blir fantastisk godt :-) Leirgryte kan brukes til å lage masse god mat uten at en trenger bruke noe særlig krydder, smør eller marinade

Skrevet

Vi pleier å lage "varm kyllingsalat" hver uke.

2 porsjoner:

2 kyllingfileter legges i ildfast form, krydres med salt og pepper og litt olivenolje. Stekes på 190 grader i 20 min.

Kok 2 porsjoner ris etter eget ønske.

1 pakke magert bacon og 1 rødløk brunes i panne med litt olje. Tilsett så 1 boks salatbønner, kidneybønner e.l. Krydre med salt, pepper og litt salvie. Varm opp og rør inn den ferdig kokte risen til slutt. Blandingen serveres sammen med den stekte kyllingfileten.

Veldig godt!

Skrevet

Surr litt løk i litt olje, og ha i 2 epler i biter, 1-2 ss karri, 2 terninger hønsebuljong, 2 bokser hakka tomat, 1 ss sukker, pepper og melk/fløte. Kok under lokk med 2 kyllingfileter i fine skiver/biter.

Skrevet

Vi pleier å lage en kyllingwok jeg syns er ganske god:

Kyllingfilet i biter

Minimais

Vannkastanjer

Gullerøtter

Brokkoli

En wok saus som jeg mener heter Ketjab

Også har vi nudler eller ris av et eller annet slag til.

Ellers steker vi kylling i biter, varmer fullkorns tacolefser og lager salat. Sunnere en taco og godt!

Eller fullkornspasta, kylling, gullerøtter og brokkoli.

Skrevet

du skjærer kyllingen i biter å putter den i wok:-) det skal vi idag, nam!

med litt sweet chilli saus ved siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...