Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Var hos jordmor igår kveld fordi jeg hadde så vondt øverst i magen og kastet opp, men alt så heldigvis bra ut. Men inatt har det altså vært så vondt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Vond, sviende smerte øverst i magen og frysninger, pluss at jeg har kastet opp og hatt diare. Kastet ikke opp pga kvalme tror jeg, bare en trang til å kvitte meg med noe. Har hatt dette to ganger på tre uker nå...noen som også har det sånn eller som vet hva det kan være? Det er ikke omgangssyke for det hadde hele familien for tre uker siden...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Kan høres ut som halsbrann faktisk. Jeg har hatt så ille halsbrann et par ganger at jeg må kaste opp. Får sinnsykt vondt i mellomgulvet og det er liksom ingen ting som hjelper. Heldigvis har jeg resept på halsbranntabletter som hjelper da.
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2010 Ja, jeg tenkte på det. Om det rett å slett er syre som presses opp...men ble litt redd for gallestein osv. Ringer legen dersom det kommer tilbake.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Ja gjør det og i tilfelle be om å få resept på Nexium, dette er det eneste som funker på meg i alle fall
rosa rose Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Får du lov å ta nexium av legen din? Min nekter, selv om eg har kronisk reflux halsbrann til vanlig og nå får eg bare reseptfrie medisiner. Og eg er MYE syk..
BaAraKa Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Med en gang jeg leste innlegget ditt, tenkte jeg på nyrebekkenbetennelse. Kan oppstå selvom man ikke har hatt symptomer på urinveisinf. Rett og slett bakterier som vandrer opp i nyrebekkenet, og forårsaker ekstreme smerter litt høyt i magen. Hadde det for et år siden, og trodde nesten jeg skulle svime av pga smertene. Startet selvfølgelig midt på natta, så jeg kom meg ikke til legen før dagen etter, men fikk antibiotika og ble ganske fort bedre. Ta kontakt med lege igjen hvis det ikke gir seg!! God bedring og lykke til:)
tingeling81 Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Høyrest mest ut som halsbrann. Vil ikkje tru det er verken nyrebekkenbetennelse eller gallestein når det er så høgt i magen... Har og høyrt at gravide ikkje skal ta nexium eller somac. Fekk resept på omeprazol hos legen min. og så kan ein ta link tyggetablettar ved behov...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tok Nexium i forrige svangerskap uten at det gjorde noe og tar det også denne gangen. Ikke noe problem å ta det i følge min lege.
rosa rose Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Har selv bedt om omeprazol siden det er denne det er mest forsket på men legen viser meg ingen nåde. Eg håper rådene du får her inne hjelper mot halsbrannen din! Husk å ikkje spise for store måltider og sterk krydred mat! Lykke til!
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2010 Tusen takk for det! Idag merker jeg ingenting! Ikke halsbrann, ikke magesyke og heller ikke vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå