Gå til innhold

Ang kort lutealfase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om man finner ut av det bare ved en blodprøve??? Må jeg ringe å bestille meg en legetime eller tror dere det holder med at jeg bare går innom å får tatt en prøve???

Tror kanskje de må ta prøven nåe man har kort lutealfase når man er ert visst antall dager etter el. Men jeg har ikke helt stabil syklus etter MA så vet ikke helt når el dukker opp.

Og får man noen medisiner mot dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta el-tester selv for å finne el. Pluss måle tempen med nøyaktid termometer (stiger 2-5 tideler etter el). Så bare teller du dagene frem til mens. Ofte vil man ha lavt progesteron etter hva jeg skjønner. Progesteron skal måles på en bestemt dag i syklusen, blodprøve. Spis lite karbohydrater, da vil kroppen skille ut mer østrogen og dermed øker relativt sett mnegden progesteron. Kan også ta prog. som tilskudd, veeeeldig dyrt men... Blir du gravid, bør du vurder prog. tilkudd frem til uke 12-14 for å unngå abort. Prog må nemlig til for at livmoren ikke skal støte ut barnet. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Hadde positv el test forrige lørdag, så vet når el var. Skal ringe fastlegen min ang problemet. Er 11 dpo idag og mensen har kommet for fullt.

Skrevet

Jeg fikk en kort LF både etter fødsel og etter MA. Etter fødsel tok det 2 mens før LF var normal og etter MA tok det 1 mens. Det har nok noe med svangerskapshormonene å gjøre.

Skrevet

Jeg fikk også kort LF etter sa,

Fikk mensen først 5 uker ette sa så 3 og så 2 før det gikk seg til tilbake til 28 dagers syklus

Ellers vet jeg ikke annet enn det :) jeg har 13 dager fra el til mens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...