Gå til innhold

introduksjon av fast føde....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli GAL her!! Vi har gitt snupp grøt om kvelden i en måneds tid nå... Til å begynne med virket hun ikke interessert, men det har hjulpet seg litt nå. Vi får i henne omtrent en halv porsjon... Men hun skal absolutt ta tak i skjea med begge hendene når den nærmer seg munnen.. Det fører så klart til at all grøten havner i hendene hennes og ingenting igjen når skjea treffer munnen... I tillegg sutrer hun MYE under måltidet og jeg klarer ikke tolke om det er fordi hun mistrives eller fordi grøten ikke kommer fort nok... Med en gang hun har grøt i munnen så smatter hun og mmm'er, så tror hun bare er utålmodig, men er ikke sikker. Og jeg har enda til gode å se henne gape ordentlig når skjea kommer... Hvor lang tid tar det før hun vil gjøre det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sutrer også når grøten ikke kommer fort nok.. Pleier å gi henne sin egen skje slik at hun også har noe å holde i samt at jeg har en tutekopp med vann som hun kan holde på med. Da er det ikke så farlig om grøten ikke kommer i munnen fort nok :)

Det var også stor stas når jeg spiste en yoghurt samtidig som jeg matet henne og latet som jeg dyppet skjea hennes i yoghurten min :)

Sleit litt med å få i henne grøt til å begynne med. Leste om alle andre som var oppe i full porsjon etter bare noen dager, mens min enda bare spiste noen få skjeer etter 2 uker... Byttet grøt til en som hadde banan og fersken smak og vips så spiste hun en full porsjon og gapte stort når hun så skjea. Nå så veksler vi mellom 3 ulike grøttyper. Noen med smak og noen uten og hun gaper stort på alle.

Skrevet

hehe... venter i spenning på "gaper stort" :P

Om kvelden får vi ikke i henne mer enn en halv porsjon som sagt så nå har vi begynt å gi det også før sovetid på dagtid, så totalt er vi jo oppe i en hel porsjon.. :P

Vi har bytta til en grøt med fruktsmak, og det går bedre enn det gjorde. Med maisgrøt og risgrøt spyttet hun bare ut igjen alt sammen.

Men nå har hun passert seks måneder og hun skal jo begynne å spise mer mat og mindre pupp, men er like mye pupp selvom vi har begynt med grøt. Håpte liksom interessen ville dale litt for puppen og øke for grøten jeg da, men jeg forventer kanskje at det skal skje litt for fort?

Skrevet

hehehe jeg ventet veldig i spenning jeg også.. Trodde hun aldri skulle gape høyt for å få grøt.

ammer du henne før du gir henne grøt? Kanskje hun er for mett til å spise en hel porsjon?

Jenta mi er flaskebarn og det var først denne uka her at jeg

kutta ut et flaskemåltid til fordel for grøt. Hun er 7mnd neste uke og har spist grøt i ca 5 uker. Så her tok det ca 4 uker før hun var oppe i full porsjon (og gapte høyt) og at hun hoppet over et flaskemåltid.

Jeg startet så smått med å mate henne med flaske etter at hun hadde fått grøt og etter et par dager med dette så virket det som hun forstod at hun kunne faktisk spise seg mett på grøten. Det var først da vi kom opp i full porsjon. Om dette er den "rette" måten å gjøre det på aner jeg ikke men det funket for jenta mi hvertfall.

Skrevet

Vi strevde også lenge med grøtinnføringen.

Prøvde andre ting mens vi strevde med grøten og fant ut at hun elsker gulrotpure, så da blandet jeg det i grøten og hun ble kjempeivrig, og vips inne kort tid var vi oppe i full porsjon:) Du får prøve om det er noe hun liker som du kan blande oppi grøten i begynnelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...