Gå til innhold

DERE MED SKOLEBARN..FØRSTEKLASSINGER..TRENGER HJELP :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min begynner på skolen i august..Hva trenger han av utstyr? Blir kjempeglad for alle svar. Hva han trenger av klær, parkdresser, utstyr, bøker osv..Han skal også på SFO..Noe spesielt de trenger der? Håper på masse svar..Hilsen en forvirret mamma :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et skift i en liten sekk til å ha hengende

Overtrekksbukse/regnbukse

Allværsjakke

Støvler

Bøker får de på skolen, om dere bor i Norge.

Ransel, pennal og matboks + drikkeflaske

Skrevet

Hvor henger skiftet? På SFO eller på skolen...? Ja vi bor i Norge

Skrevet

De trenger stort sett det samme som i barnehagen.

Men det kan være en fordel med 2-delte dresser i stedet for hele dresser. De er jo ikke ute så lenge om gangen på skole. Men kvaliteten på klærne må være det samme som for barnehagebruk, da de er mye ute på tur i småskolen.

Ellers så trenger de

- Ransel

- Tursekk til turdager (med plass til nistepakke, drikkeflaske og et ekstra klesskift)

- Pennal (plukk ut tusjene, de er et HERK)

- Nisteboks

- Drikkeflaske

Skrevet

Hvilke todelte dresser holder mål? Pris spiller ingen rolle..Men vil ha en som tørker fort...

Skrevet

Stort sett så holder SFO til i lokalene til 1. klasse. Hvis ikke ville jeg hatt ett skift på SFO og ett på skolen.

Skrevet

Bergans er super. Da kan man ta på mer klær inni v behov.

Ellers har jo Reima godt rykte.

Skrevet

noen steder på nettet de selger reima todelte dresser da?

Skrevet

har dere en todelt vinterdress og en todelt vårdress? eller bruker de bare jakke på høsten/våren?

Skrevet

Skogstad har flotte jakker og bukser. Ellers så vet jeg at ungene ofte ønsker selv å ha hele dresser da dette er mye raskere og enklere å kle på seg selv. Reima er også flott. Se på babyshop.no

Skrevet

Husk at mange plasser i landet får barna skolesekk når de begynner i første klasse. Så sjekk det før du evt kjøper sekk! Ellers er det som de over sier. Du trenger stort sett det samme som i barnehagen! Men de er mye mer overlatt til seg selv når de skal kle på seg så kjekt med klær som er enkle å få på.

Skrevet

hvor sjekker man det da? hadde tenkt å kjøpe bergans XO til han..den ble best i test

Skrevet

Du kan jo høre med skolen eller kommunen, evt sjekke med noen i gata som har skolebarn. Her i Trondheim får i alle fall alle barna sekk når de starter i første klasse. Min går i andre klasse nå, og jeg kjøpte den Begans sekken til ham når han starta i andre. Bra sekk i alle fall!

Skrevet

De skal ha en sekk/pose hengende på skolen med skiftetøy. Fra innerst til ytterst.

Regntøy og gummistøvler skal henge på skolen. Sherrox vinterstid, er veldig lurt siden gummistøvlene blir litt kalde på vinteren.

Parkdress har vi ikke, men når de har hatt utedag syns jenta mi det er greit å ha parkdressen på seg, men det er vist få som bruker det av de andre. Jeg har ingen planer om å kjøpe ny når denne blir for liten for å si det slik. Vinterdress har hun, siden hun ikke vil ha 2delt.

Luer, votter og slike ting har hun ekstra sett av på skolen.

Av utstyr så er det sekk, penal og matboks som trengs. Hun har en kopp stående i hylla til å drikke vann av om hun blir tørst. Melk har hun på skolen.

Sitteunderlag har hun også på skolen siden de har turdag en dag i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...