missM79 Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er nå i uke 21. I går hadde jeg en del flere murringer enn til vanlig i løpet av dagen og på kvelden hadde jeg en kynner som varte i 2 timer. Sammenhengende. Ingen av og på eller pauser. Fikk og smerter i ryggen. Hele magen stod rett ut som en hard ball, men ekstra ille var det på høyre siden, så jeg klarte ikke flytte på høyre bein, måtte ha hjelp av min gode mann til å flytte på foten så jeg fikk av med buksa... Andre som har hatt kynnere som varer så lenge? Det var fint i natt, men når jeg stod opp i dag tidlig kjente jeg igjen mer murring enn til vanlig så jeg ringte legen for råd. Hun ville at jeg skulle komme inn for en sjekk og ellers ta det med ro, så blir ikke jobb i dag...
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hei Uff, slitsomt med så lange kynnere.. Jeg har ikke hatt så lenge uten pauser osv, men i går da jeg var på jobb startet det med sting i magen, varte ganske lenge og gikk over til å bli kynnere som var så ubehagelig at jeg måtte gå å legge meg i stabilt sideleie :S Følte det var skikkelig ille, men gikk heldigvis over etter litt hvile.. Kjente litt senere også, men ikke så mye, og i dag er det også litt men heller ikke noe spes mye. Skal jeg ringe lege ?? Tenkte på det, men føler alle sliter litt med sånne ting, og at det alltid er ufarlig.. men man vet jo aldri. Får håpe det ikke gjentar seg til deg da, og at alt er fint på sjekk
Ungmammamia Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hvis du leser litt lengre ned på innleggene ser du at jeg skrev inn i går/ dag. Jeg har hatt ekstreeeemt mye kynnere de siste 2 mnd. Er nå 27 uker på vei. Moren min var helt lik meg så har ikke tenk noe mer over det. Men i det siste, spesielt i går begynnte jeg å få noe som kjentes ut som mensen smerter...?! Ble litt engstlig, spesielt da jeg skrev inn her og spurte om råd og fikk beskjed om at det kan være noe som ikke helt stemmer.. Hadde nesten konstant kynnere i 5 timer i går, lå helt stille på sofaen og ble mer og mer uvel. Klarte heldigvis å få sove i natt, men var på toalettet 3 ganger med steinhard mage. Ringte til klinikken der jeg skal føde i dag tidlig og fikk streng beskjed om å ligge helt i ro. Jordmor mente jeg overarbeidet. Hun sa jeg ikke skulle på noe jobb fremover. Men pga ingen tilrettelegging på arb plassen er jeg 100% sykemeldt. Dvs jeg er ikke kjemep aktiv om dagen for å si det sånn.. Hun sa at kynnere ikke er noe farlig ( som vi alle vet) men at siden jeg har smerter så kan det være jeg har for kort livmorshals og at dette starter en prosess...? for tidlig fødsel... Så hvis det fortsatte ikveld skulle jeg komme inn med en gang og få en undersøkelse. Så nevnet jeg at jeg har bekkenlåsning. Da sa hun at det også helt klart kan ha en sammenheng. Det er trangt der ikke som hun sa og det legger press på mye forskjellig og det kan forårsake " mesmurringer". Håper det gir seg.. Jeg har ikke lyst på en liten pike heeelt enda! Så lenge det ikke gjør vondt tror jeg ikke du skal beskymre deg. De stingene som du nevner har jeg også nesten hver dag. Helt ufarlig har jeg fått beskjed om:)
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Oi, ja skjønner det kan bli slitsomt til deg da! Vet selv at jeg ikke er en av de med så mye smerter, i forhold til mange venner av meg i svangerskap. Men blir uans litt bekjymret p.g.a. at jeg ikke har vært gravid før og vet liksom ikke helt hva som er normalt og ikke. Skjønner at magen vokser og kan ha endel smerter på grunn av det, men leste jo også her for uke 23 at hvis man er plaget av kynnere kan det være tegn på for tidlig fødsel og det er jo ikke særlig betryggende å lese Men er ikke så lenge smerter som dere, og går som regel over etter en liten stund, men så kan det komme igjen senere. Påvirker jo hverdagen veldig, med både jobb og trening som jeg prøver på Men sånn er det vel.. får heller bare prøve å holde meg endel i ro, og ikke tenke så mye Litt greit å vite at mange har opplevd mye av det samme og værre uten at det har vært noen problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå