Gå til innhold

har ikkje alt klart enda og det begynner og nærme seg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er no 35 dager ifra termin datoen, men føler meg ikkje klar i det hele tatt.... føler at jeg må ta en full vår vask før babyen kommer, har hørt at det er mange som mener dette er unedvendig men er det ikkje bedre å komme hjem til et hus som er helt på g???

dette er mitt andre barn og kjenner det at jeg har ikkje overskudd til og få gjort alt jeg skulle ha gjort, har enda ikkje fått gjort alt klart til den lille. vett også at vi kommer til å få besøk fra folk som bor langt unna oss og ønsker jo at de skal komme til et hus som ser bra ut ikkje ett rote hus...

er det jeg som stresser av ingen grunn eller er det flere som stresser over det samme???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke helt ferdig med oppussingen enda, det går smått fremover. Til helga, har jeg blitt lovt, skal innredningen endelig få lov til å begynne! Gleder meg masse til det! Nå er jeg strålende fornøyd med å ha alle bebiting i hus; vogn, vugge, nyvasket klær og en sprinkelseng. Også kommer kommoden på plass nå om noen dager :) Så da kan jeg legge i alle klærne jeg har vasket og brettet i helgen, re opp i vuggen og ta siste runde med vaskemaskinen...

 

Ellers ønsker jeg meg ny seng til meg og mannen, og noe å sitte i til stua... Og selvfølgelig en vaskehjelp når alt dette er på plass. Og hvordan det skal komme på plass innen termin om 27 dager er meg fullstendig uforståelig. På en eller annen måte må det jo bare gå da!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg merker at det er ekstra stress i hodet mitt om dagen nå pga. at alt går veeldig smått her i huset.. Begynte såvidt med husvasken i dag faktisk, så jeg har hengt på veggen å vaska og min kjære har tatt gulv og div :)

Mangler enda kommode, stellebordet kom på posten i dag så det skal hentes i morgen og senga er bestillt :)

(venta ei stund på senga, så lurer på om den egentlig kommer?)

Mamman min tok seg av vasken av klærne så det var til stor hjelp :)

(Like greit å ta imot den hjelpa man kan få!)

Håper på at vi blir ferdige i løpet av morgendagen, selv om det ikke er sånn kjempe masse hjelp i meg om dagen pga. prolaps og bekkenløsning..

 

Får vi ikke gjort ferdig, er det jo ikke noen krise.. Ungen klarer seg nok helt fint uten et helt 100% sterilt hus, og familie og venner skjønner at man har hatt mer enn nok med alt annet som har vært, så litt rot tåler dem nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk kommer på barselbesøk, så kan de ikke forvente at alt er gullende rent. Heller ikke skal de forvente oppvartning. Har hørt om flere som gir anvisninger om hvor vaskebøtta står...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig dette med at vi MÅ ta rundvask når fødselen nærmer seg. Jeg er ingen rydde eller vaskoman (selv om jeg kommer fra en familie med støv på hjernen), men selv jeg skulle gjerne ha vasket huset rundt før lillegutt kommer.

Soverommene er pusset opp, men i resten av huset står det søppelsekker og div. som skulle vært på søppeldynga eller på Forut, møbler som er til overs og klesstativ med barneklær til tørk.

Er plutselig redd for at babyen skal få allergier eller astma hvis ikke ting vaskes ned.

Er desverre lite jeg klarer å gjøre om dagen pga. bekkenløsning og er konstant utslitt.

Kjøkken, bad, vaskerom og stue skulle vært vasket fra tak til gulv, men når skal man få til det da...

Ikke minst så er barnevogn, bilsete og brystpumpe forsinket, selv om det ble bestilt i goooood tid.

Vil jo så gjerne at alt skal være i skjønneste orden når lille kommer hjem, regner med at man ikke orker å begynne med noe husarbeid med det første da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så absolutt enig med deg... når de kjem på barselbesøk kan de ikke forvente at huset ska skinne. så lenge vi klarer å få å alt klart til babiesene kommer og vi er oppegående og tar oss av de rett etter en fødsel skal folk bare være blid og fornøyd og gjerne ja ta seg en runde med støvsugeren når de er på besøk.. Eg har alliert megmed mor og svigermor og huset skal bli vasket mens eg ligg på klinikken.. så den nybakte pappaen og storebroen også kan få koze seg litt disse dagene.. viktig for alle i den lille familien å få sin tid,, Så får huset komme i andre rekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. her er det bare 16 dager igjen til termin, og jeg har overhodet ikke alt klart ennå! Mangler litt på oppussing m.m. som "må" gjøres før barnet kommer (trappegelender BØR være på plass, samt at babysenga ikke er helt i orden ennå...) Og hva rengjøring angår, så har jeg ingen planer om å gjøre noe mer enn vanlig her- vasker jevnlig og har det ryddig og rent rundt meg. Så det får være godt nok før fødsel. Etter fødsel blir det nok uansett ikke seende like bra ut her..hehehe...

 

Men jeg tar det med stoisk ro. Skulle ikke alt være klappet og klart før babyen kommer, så trenger jo ikke verden stå stille etterpå heller..

 

Lykke til jenter! Gleeeeder meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat 2 uker igjen til termin og forrige gang fødte jeg to uker før termin, så her er hver dag blitt like spennende nå :-)

 

Alle babyting er i hus, det siste ble kjøpt inn i går. Alle klær er vasket. Utover det er bare helt utrolig rotete her blitt de siste dagene og jeg har lagt merke til et støvlag overalt som jeg må ha oversett tidligere... Selv om samboer har giret om til fjerde gir når det gjelder husarbeid, så vet jeg at han aldri vil ta i en vaskeklut eller langkost. Så jeg får se om energien velter opp i meg den kommende uka og at ryggen også har lyst til å yte noen siste tak. Vil jo så gjerne ha det ordentlig når jeg kommer tilbake. De fleste får vel et lite rydde-vaske-kikk før fødsel :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tiden flyger i fra meg, men i går fikk jeg startet med husvasken, jeg er ganske heldig og har hatt alt til babyen i hus no i over to år etter førstemann.. har bare måtte kjøpt noe klær. men kjenner det er ikkje lett og få vasket huset med vonde rygg og gal trøtte til en vær tid. men det begynner og komme seg, skjønner ikkje at jeg ville ha et så stort hus uten og tenke på at det er jo jeg som må vaske det, og holde det i orden, har no holdt på å pusse opp huset i 2 år og har ikkje fått alt i system enda, jeg har også hørt flere som har mødre og svigermødre som går inn i huset når det gravide og barnet er på klenikken og vasker huset, men det er jo ikkje alle som har det... men kjenner litt på det at det er ganske frustrerende at folk faktisk forventer at de skal komme til et hus som er tipp topp og de skal ha kake og kaffe og alt liksom, kjenner at jeg blir litt iritert da vil jeg ikkje ha besøk da, jeg har vel mere enn nok og ta meg av en 2åring og en ny født og ikkje minst komme meg på beina igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare skal kjøpe inn litt is, noen frosne kaker og pulverkaffe før fødsel. Samboer kommer sikkert til å løpe en runde med støvsugeren og det får vel være det som skjer før et besøk. Jeg går bare og legger meg om jeg blir sliten eller vil amme i fred. Bryr meg ikke så veldig mye om hva andre forventer egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*applaus* Sånt liker jeg å lese! (Kan være fordi jeg ikke bryr meg så mye om hybelkaninene selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg kunne si det samme, synes det er kjempe bra at folk klarer og si det og gjøre det, men tror kanskje jeg er litt redd for at folk skal si hu der kommer ikkje til å takle det og være 2 barns mor og holde huset, og jobbe 100 % i en alder av 23. kjenner at det er mange som dømmer deg etter hva alderen din er også. føler at man må hele tiden bevise seg selv for både hans familie og min familie.

nei jeg vett ikkje, hadde vært så greit og bare gitt f i hele huset og kunne si det at dere kom ikkje her for og se om jeg hadde vasket huset eller om jeg har baket til dere dere kom her for å se den ny fødte og være med han som er blitt storebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her så det virkelig ikke ut når vi kom hjem fra sykehuset... men fikk ryddet litt før det kom noe besøk... hadde heller ingenting å tilby noen... men min mor kom med kake og det var igrunn ingen som spurte etter noe heller.. de fleste blir bare en kort stund alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...