nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Sier bare..... det er min mage.... hold fingrene vekk... Ei på jobben idag som kom... ååå... nå har du fått litt mage ja... så tok ho på magen min.... jeg ble så paff... sa ingenting.... men er det noe jeg ikke liker, er det andres hender på min mage... Jeg skal ha t-skjorte med "Min mage... hold deg vekk" på ... el.l :-) Når jeg blir tøff nok skal jeg gå bort til dama igjen, og ta på hennes mage... (bestemoralder).... men hva ska jeg si tro?? :-) Synes dere det er greit å bli "tatt på" ?????
M*A*S*H* Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Ikke av folk so ellers ikke pleier å ta på meg liksom, har ikke noe problem med nære venninner som også pleier å spørre først!! Men HATER folk som ikke er i min ta-på-krets so pellwr på magen min, det er en intimsone for faen!!! Har heldigvis omme opplevd dette med dette svangerskapet, men glefsa og brølte til et par stykker med forrigemann. Og kommer til å gjøre det igjen hvis det skjer, MIN mage. Og jeg sverger, hvis en tjukk dum dame som jeg ikke kjenner så godt at det var en morsom spøk sier nei så tjukk du har blitt når jeg nærmer meg slutten skal jeg skrike til henne i lige måde di feite ku, men du er kanskje ikke høygravid du??? Jada hormonene herjer. Men alvorlig sett, man tar da ikke folk på magen deres uten å spørre????????????
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2010 enig m deg.... noen er det helt greit med... men spør først... Vet jeg har tatt på mager før jeg selv fikk barn.. men aldri siden... mannen min lo av meg idag.... han huska hvor sinna jeg var på dette forrige svangerskap også.. hvor får man tak i sånne t-skjorter tro?? Hormoner?? Har vi det ?? :-DD
Ønsker troll 2010 Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Kan ikke skjønne at det er så krise jeg da. Så lenge det ikke er fremmede. Jeg er stolt av magen min, og syns det er hyggelig når folk viser interesse for "oss". Men vi er forskjellige
M*A*S*H* Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Har aldri sett sånne tskjorter, men sikkert mulig å få tak i på nettet. Genialt da, Miiiiiiin mage! Ikke pell!!! :-) Legg gjerne inn webadresse om du finner noe sånt, vi er fler som ønsker oss sånn:-) Hormoner?? Hihi ikke så mange av dem... Eller... Spør mannfolk våre... Virker som svangerskap fritar en del mennesker fra det jeg kaller alminnelig folkeskikk. Uansett om man er tynn eller tjukk, har stor mage eller liten mage, syns folk de kan kommentere det i øst og vest uten å tenke på at det faktisk ikke er mer morsomt å få høre åssen kroppen din ser ut når man er gravid og følsom enn ellers. Tenk så glad man kan gjøre et menneske ved å si noe hyggelig, feks ønsker deg en fantastisk fødselsoppøvelse, ikke gru deg, det kommer til å bli en stor opplevelse. Eller så flott du ser ut, jammen flott hva våre kvinnekropper får til! Så nydelig gravidmage du har! Poenget mitt ble kanskje borte her, men sånne ting er jo så mye hyggeligere å høre enn så tjukk du er, herregud så tynn du er, sikker på det bare er en inni der, skrekkfødselshistorier til førstegangsfødende, osv osv. Pluss å klå på andres kropp uten å spørre;-) Ha en fin kveld:-)
mammaløve Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Hehe, jeg kjenner jeg synes det er litt rart nå. Spesielt fordi det ikke er så mye mage der enda. Er noen som gnir meg godt på magen, blir helt paff og vet ikke helt hva jeg skal si og gjøre. De mener det jo hyggelig, men merkelig når man aldri har opplevd det før.
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Må si meg enig med Ønsker troll 2010:) Jeg skal da bli alene mor, så jeg syns bare det er koselig at folk viser interesse, å at man kan dele gleden med noen Men jeg har ikke vært bort i at vilt fremmede kommer bort å skal kjenne på magen min.
Løvinna30 Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 ååå nei. Liker ikke det. Mamma tok så vidt på magen min, og det likte jeg ikke, og jeg kommer til å hate at folk skal ta på magen min, vet om ei venninne som kommer til å kosemose magen min når jeg treffer henne. Å nei. Kommer til å si, Hmm ja og trekke meg unna. Vise de at jeg ikke like det.
Lyseet Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 http://t-shirts.cafepress.co.uk/pregnancy http://www.spreadshirt.no/lag-din-egen-t-skjorte-C59/product/6447898 http://www.nordicprint.no/?pageType=store&groupID=3 der kan man fikse seg slikt
millie+2klumper Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Er så mye rart mange gravide skal klage på og henge seg oppi. Slapp noe av for guds skyld! Folk mener da ingenting vondt. Hverken når de sier ååå hvor stor du er blitt eller når de stryker deg på magen. Visst du ikke har verre ting og irritere deg over så er det ikke mye synd i deg mener nå jeg;)
Blomsterpiken og tullene Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Synes det er snedig at gravidmager er "allemannseie", jeg. Rart fenomen, egentlig. Jeg foretrekker at folk spør meg først, og hvis de tar på den uten lov, tar jeg på deres mage tilbake. Har en t-skjorte der det står "Don't touch" på, med et forbudtskilt bak, som jeg bruker innimellom.
Maya:-) Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tror mye av problemet er at dersom man ikke liker å bli tatt på til vanlig så liker man heller ikke det når man er gravid, og det er det tydligvis en del som ikke forstår. Det har ikke noe med om folk mener det vondt eller ikke. Jeg har en ganske, kan jeg kalle det, solid intimsone. Jeg liker ikke mennesker som tar på meg når de prater med meg eller er for nære ansiktet mitt når de prater (ref. Seinfeld close talker). Ergo liker jeg heller ikke at fremmede tar på magen min når jeg er gravid. Jeg reagerer ikke med å kjefte å smelle men viser nok tydelig med kropsspråket at dette er ikke ok og tar et skritt tilbake. Nå skal det også være sagt at dersom det gir venninnene mine veldig mye å ta på magen min ??? så får de lov til det, men de spør først. Jeg har selv aldri hatt noe ønske om å klappe gravide på magen hverken før eller etter egen graviditet, hverken kjente eller fremmende så forstår ikke helt hvorfor folk gjør det. Men hver sin lyst, bare ikke bruk denne lysten på meg uten at jeg sier at det er greit. Og ja, jeg har godt med venner og vi gir hverandre klem når vi møtes så jeg er ikke helt sprø bare fordi jeg ikke ønsker at fremmende skal klå på meg eller puste meg inn i ansiktet.
iok med sønn <3 Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Ja, det er litt rart at folk bare føler for å ta på magen din når du er gravid og begynner å få litt mage... Jeg hadde heller ikke likt det! Venninnene mine fra studie vil gjerne ha sånn magebilde vet dere, sånn magen vokser.. men jeg er bare 15 uker, og føler at magen min ikke er baby mage, bare min mage, som er mindre trent å ikke spesielt fin...hehehe.. så jeg er litt følsom på dette temaet...
Metalmammaen Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Er så enig så enig. Kan ikke fordra at folk skal klappe og ta på magen min.
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 24. februar 2010 ...godt å se at vi er mange som ikke liker mageklapping/kosing !! Så plutselig for meg at noen kunne si.... " ååå så store pupper du har fått... er du gravid??? " ----- eller noen som kommer og klapper på de.... ler... Takk for linker... skal sjekkes ut !!
nr 2! <3 Skrevet 24. februar 2010 #16 Skrevet 24. februar 2010 folk mener nok ikke noe vondt m å ta på magen eller å si noe, men de tenker ikke over at du kansje ikke syns d e så greit.....
ღ sommerspire ღ Skrevet 24. februar 2010 #17 Skrevet 24. februar 2010 Sier meg enig i noen av dere over her: folk må se å slappe av litt. Begriper ikke at det gjør noe om noen tar på magen- Kunne ikke falle meg inn å reagere på det.
hegeno Skrevet 24. februar 2010 #18 Skrevet 24. februar 2010 Vi er vel forskjellige her som ellers:) Jeg syns det er helt herlig at jeg får oppmerksomhet for magen og syns det bare er hyggelig at folk tar på magen min
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 25. februar 2010 #19 Skrevet 25. februar 2010 Det kom litt brått på meg da en lærer (ikke nær bekjentskap) tok på magen min den dagen eldstemann fortalte det på skolen. Da var det jo ingen mage der liksom. Men nå syns jeg det bare er koselig. De vil jo bare uttrykke at de syns det er fint og koselig.
Corneliuss Skrevet 25. februar 2010 #20 Skrevet 25. februar 2010 Hi hi. Jeg har ikke så mye imot det. Men jeg er en person som liker å gi klemmer og ha kroppskontakt sånn til vanlig også - er ikke så reservert (ha ha.. der hørtes jeg jo litt spesiell ut... men dere skjønner kanskje hva jeg mener? Kaster meg ikke rundt halsen på alle altså, looover!). Så lenge jeg kjenner menneskene fra før er det greit at de kjenner på magen. Men er jo litt pussig om en vilt fremmed kommer å tar meg på magen liksom. Skjønner allikevel godt poenget deres med at det er jo liksom greit å spørre da (liker jo best det jeg også). Folk er forskjellige så bør jo uansett spørre - de fleste liker jo at det blir gjort. Synes det er mye verre når folk kommenterer mager på en negativ måte. Enig med Gutt&Jente, og junibarn: om de tar på magen så mener de det egentlig positivt =O) (selv om mange gravide synes det blir litt langt inn i sin private spære), Disse kommentarene er jo bare dårlig stil...
PregZilla Skrevet 25. februar 2010 #21 Skrevet 25. februar 2010 Jeg synes ikke det er greit, må jo spørre først. Ei kollega av meg gjorde det her om dagen og da var spontanreaksjonen min å ta på hennes... Hun ble litt paff, og det ble jeg og.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå